Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Glad van het zout? Smeer eens zout op uwe sjarel alvorens hem binnen te duwen en laat me weten hoe glad het voelt. Spreek je uit ervaring of uit nieuwsgierigheid? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 In zomerbanden zou ik ze ook niet meteen nemen. De oude SP9000s waren een ramp, en SportMaxx was gewoon okee. de sp9000 ging nog 10k km mee waar de sportmaxx na 7k km voor de vuilbak was... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 GoodYears Eagle Asymmetric F1 prijs kwaliteit vind je niks beters, gevolgd door de Michelins, die wel duurder zijn, maar ook iets beter (vooral in het nat) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Ik vond vooral de grip tegenvallen bij de SP9000. Toen ze half versleten waren, was er in het nat niet deftig mee te rijden. Voor sportief rijden bij droog weer waren ze dan weer veel te zacht. Ik heb ze voortijdig vervangen door GoodYears Eagle Asymmetric F1, die waren veel beter. Klopt volledig, heb 2 zo'n sets gehad op de focus. In het droge goed genoeg maar in de regen. maar goed, dat is ook alweer 10 jaar geleden ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.815 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Vorige week donderdag opgelegd. Zomerbanden gaan wel nog maar 1 seizoen mee gaan vermoed ik. Tijd voor een nieuwe auto! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Dat doet inderdaad veel. Da's echt een vetzakkerij. Was eigenlijk een mopje maar er zit idd iets in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.870 Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2014 Winterbanden net laten opsturen van Finland zodat we met Kerst kunnen terug naar ginder bollen. D'r gaat dus weer een garagist te lande zijn die met meer vragen dan antwoorden gaat zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Ik vond vooral de grip tegenvallen bij de SP9000. Toen ze half versleten waren, was er in het nat niet deftig mee te rijden. Voor sportief rijden bij droog weer waren ze dan weer veel te zacht. Ik heb ze voortijdig vervangen door GoodYears Eagle Asymmetric F1, die waren veel beter.Dat waren Linglong SP9000 zeker?Ik heb in de tijd altijd altijd deze genomen en altijd zot content van geweest, of misschien dat de auto er ook wel toe doet natuurlijk. Sportmaxx'en zijn ook dik ok imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Over de slijtage heb ik wel geen mening maar daar herinner ik me ook niets slechts over eigenlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.721 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Ah dan rijden wij op dezelfde zomerbanden Deze lagen erop van de fabriek TS830 was dan ook beter dan de PA, en de TS850(s) zou nu nog beter zijn. De enige die in de buurt komt en op sneeuw ronduit beter is zijn de Ultragrip 9's. Maar als je over zomerbanden spreekt vind ik de SC3 toch een pak slechter dan de PS3, laat staan de PSS. Zelfs de Eagle F1 assymetrico vind ik beter. Dacht dat ook en heb dus Michelin PS3 gehad, maar deze boden niet meer grip maar sleten wel 2x zo snel. Was blij dat ik weer terug de Conti's had. Ben trouwens wat verstrooid precies... de TS830's had ik onder de Laguna laten monteren. Net even gekeken en ik heb vorig jaar dus wel degelijke PA4's eronder laten zetten... (welke prima bevallen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Inderdaad, de tijd dat Michelins gevoelig langer mee gingen dan andere A-merken, is toch ongeveer voorbij. De slijtage-ratings zijn doorgaans identiek. En binnen elk merk zijn er banden die goed verouderen en banden die echt niet lang mee gaan. Maar nu nog stellen dat Michelin significant langer mee gaat dan de goede concurrentie? Ik denk het niet echt... De versleten Conti Sportcontact 3's weer vervangen door TS830's met veel profiel. Rijdt zeer goed, veel grip, etc. Voor winterbanden ben ik definitief over naar van Michelin naar Conti. Zomerbanden worden ook weer sc3's Ik heb PA, PA2 en PA3 gehad met tussen de 2 en de 3 een set Conti's en nu een set Goodyears. En ergens ook nog eens Dunlops, maar ik weet niet meer wanneer. Van de Michelin winterbanden was ik nooit helemaal tevreden. Die TS'en van Conti en de Ultragrips van Goodyear vind ik duidelijk de betere winterband dan Michelins (tot nu toe). Maar ze zijn allemaal goed voor onze winters, lijkt me. TS830 was dan ook beter dan de PA, en de TS850(s) zou nu nog beter zijn. De enige die in de buurt komt en op sneeuw ronduit beter is zijn de Ultragrip 9's.Maar als je over zomerbanden spreekt vind ik de SC3 toch een pak slechter dan de PS3, laat staan de PSS. Zelfs de Eagle F1 assymetrico vind ik beter. SC3 vond ik fantastisch goed in 't nat (indien nieuw), maar ze slijten slecht: het zachte rubber maakt plaats voor een hardere laag (of zo voelt het toch) dus vanaf "halfweg" zijn ze echt brol. Het verschil tussen nieuw en "oud" is immers bij die dingen. Maar nieuw, op 't nat: fantastische rondentijden mee gereden. PS3 heb ik geen ervaring mee (is eerder een GT-band?), evenmin met PSS. De Goodyear Eagle F1 Asymmetrico dan weer wel, zowel de 1 als de 2: fantastische band, prijs/kwaliteit inderdaad top. Blijft ook goed bij slijtage (waterafvoer natuurlijk minder, maar qua grip op 't droge of als de afvoercapaciteit maar minimaal nodig is). Ik lees nergens iets over Dunlop. Mossel nog vis? Ik heb die WinterSport 3D eens gehad, ik was daar wel content van. zowel in winter als zomer steeds in de middenmoot, beetje zoals pirelli. Denk dat dat ongeveer correct is. Een A-merk middenmoter. Niet slecht, maar je vindt beter (voor soms bijna geen meerprijs). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 SC3 vond ik fantastisch goed in 't nat (indien nieuw), maar ze slijten slecht: het zachte rubber maakt plaats voor een hardere laag (of zo voelt het toch) dus vanaf "halfweg" zijn ze echt brol. Het verschil tussen nieuw en "oud" is immers bij die dingen. Maar nieuw, op 't nat: fantastische rondentijden mee gereden. PS3 heb ik geen ervaring mee (is eerder een GT-band?), evenmin met PSS. De Goodyear Eagle F1 Asymmetrico dan weer wel, zowel de 1 als de 2: fantastische band, prijs/kwaliteit inderdaad top. Blijft ook goed bij slijtage (waterafvoer natuurlijk minder, maar qua grip op 't droge of als de afvoercapaciteit maar minimaal nodig is). Wel ja, de eerst 1000km ben je vrolijk en blij, maar daarna blijkt het bagger te zijn. En duurder dan de PS3, dan is mijn keuze snel gemaakt. De P-zero rosso is ook zo iets twijfelachtigs, fantastische grip in het droge, mooi stuurgevoel, maar na 5000 km kijk je naar uw band en vraag je je af waar het profiel naartoe is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Die winterbanden die Bert mee geregeld heeft zijn echt super in dit weer. Gewoon full pull vertrekken in het nat gisteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Sinds vandaag liggen ze er ook op (Michelin PA4) Achteraan voel ik niets maar vooraan toch merkbaar minder grip hoor. Schuift ook sneller door bij bruusk remmen. Had dat vorige winter ook al in de regen maar Michelin wilde niets doen omdat de achterste geen nieuwe waren Nu wel nieuwe en same shit man. Nog mensen die meer grip hebben op zomerbanden dan winter in zo'n weer? Indien niet ga ik nog maar eens klagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Bwoah, 't was niet dat het rond het vriespunt draaide, nietwaar? Want dan is het effectief zoals je zegt, ondanks het gevoel heb je meer grip. Maar die 7°C, da's echt 98% commerciële praat. En laatste tijd was het toch continu 7-8-9°C? Ik heb vergeleken enkele jaren terug en aan 6 graden waren mijn michelin winterbanden in een licht voordeel tov de michelin zomerbanden. PS2 vs PA2, hoewel het gevoel was dat die PA2's minder grip hadden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 En gisteren op de baan gegaan met ContiProContact banden door sneeuw op een Ford Kuga. Rijden en accelereren gaat sneller dan het plebs in FWD en RWD, maar remmen gaat natuurlijk even goed als een gewone kar met zomerbanden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.928 Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 En gisteren op de baan gegaan met ContiProContact banden door sneeuw op een Ford Kuga. Rijden en accelereren gaat sneller dan het plebs in FWD en RWD, maar remmen gaat natuurlijk even goed als een gewone kar met zomerbanden Ik heb AWD en RWD op dezelfde kar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Ik heb vergeleken enkele jaren terug en aan 6 graden waren mijn michelin winterbanden in een licht voordeel tov de michelin zomerbanden. PS2 vs PA2, hoewel het gevoel was dat die PA2's minder grip hadden. Ik ook, aan 4 graden, en mijn rondentijden rond het ei van Kortrijk waren een 4-tal seconden (op ca. een minuut) sneller met zomerbanden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 11.159 Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Krik van bij mijn schoonpa: check Vier nieuwe GY Ultragrip 9: check Morgen wissel uitvoeren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Wat volgens mij groter wordt is de 'marge' waar er nog altijd grip is, maar je voelt dat ie slipt. Een goeie sportieve band heeft vaak een heel grote mechanische grip, een kleine marge waarop je voelt dat je grip verliest, en dan geen grip. Zo een winterbanden lijken me net wat vroeger aan te kondigen dat je grip verliest, en dat gripverlies is dus progressiever aan te voelen dan het aan/uit-gevoel van een goeie zomerband. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Ander soort grip wel he. Wooter heeft puur de remafstand gemeten als ik me goed herinner, maar bij rondetijden speelt vooral laterale grip een rol. Nee, vooral remmen (hard, daar) en acceleratie (straight line & uit bochten weg). Ook bochtengrip, ja (rond punt en een 180°), maar zeker niet 't grootste deel. Daar zat ik continu de hele grip circle te benutten. En bovendien wordt de beheersbaarheid ook getest. Een duidelijk completere test, dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Aaargh, ik heb een degout van Bridgestone gekregen! Op mijn vorige 118d heb ik zowel zomer (Turanza) als winterbanden (Blizzak) gehad van Bridgestone -> verschrikkelijke grip en veel lawaai. Op de GTI liggen Potenza's -> verschrikkelijk lawaai Op mijn huidige 320d liggen Blizzak's en ze zijn nog erger qua lawaai dan op de 1, mijn collega's hebben er ook allemaal last van..alsof de lagers versleten zijn :/ Op de S2000 hebben ook Potenza's gelegen en toen was ik er best tevreden van, buiten dat ze verdwenen als sneeuw voor de zon. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Toen ik mijnen dikken kocht, was één van de onderhandelingspunten dat 'ie op nieuwe Runflat 245R17 winterbanden (met *) moest komen. Zijn al oudere Goodyear Eagle UltraGrip GW3, maar ik ben daar eigenlijk verrassend content van! Zeer geleidelijk qua gripverlies, geen (of zeer weinig) zwevend gevoel, voldoende stil, zeer goed in 't natte. Content van! Veel contenter dan van mijn zomerbanden 245/40R18 Goodyear Eagle NCT5 Runflat. Da's echt brol. :-/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Ik ook, aan 4 graden, en mijn rondentijden rond het ei van Kortrijk waren een 4-tal seconden (op ca. een minuut) sneller met zomerbanden. Dat circuit ken ik nog niet! Wat volgens mij groter wordt is de 'marge' waar er nog altijd grip is, maar je voelt dat ie slipt. Een goeie sportieve band heeft vaak een heel grote mechanische grip, een kleine marge waarop je voelt dat je grip verliest, en dan geen grip. Zo een winterbanden lijken me net wat vroeger aan te kondigen dat je grip verliest, en dat gripverlies is dus progressiever aan te voelen dan het aan/uit-gevoel van een goeie zomerband. Het is nog niet dikwijls gebeurd dat ik een post van u quote, maar deze is ook exact zoals ik het altijd aangevoeld heb. 1 uitzondering: Falken winterbanden. Enkel in een dikke laag sneeuw waren ze beter dan de zomerband (FK 452 of zoiets). Dikwijls de schrik van mijn leven mee beleefd op 1 winter tijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Aaargh, ik heb een degout van Bridgestone gekregen! Op mijn vorige 118d heb ik zowel zomer (Turanza) als winterbanden (Blizzak) gehad van Bridgestone -> verschrikkelijke grip en veel lawaai. Op de GTI liggen Potenza's -> verschrikkelijk lawaai Op mijn huidige 320d liggen Blizzak's en ze zijn nog erger qua lawaai dan op de 1, mijn collega's hebben er ook allemaal last van..alsof de lagers versleten zijn :/ Op de S2000 hebben ook Potenza's gelegen en toen was ik er best tevreden van, buiten dat ze verdwenen als sneeuw voor de zon. Dan is er iets mis met die Potenza's denk ik. Kamvorming? Mijn A-klasse lag op Bridgestone Potenza RE050A, nooit zo een goede band geweten. A-klasse is ook uitgeleverd op Pirelli, Goodyear en Continental, maar geen enkele van die banden waren zo goed als die Bridgestones. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.