Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Dan is er iets mis met die Potenza's denk ik. Kamvorming?

 

Mijn A-klasse lag op Bridgestone Potenza RE050A, nooit zo een goede band geweten. A-klasse is ook uitgeleverd op Pirelli, Goodyear en Continental, maar geen enkele van die banden waren zo goed als die Bridgestones.

Op de S2k ook RE050A en daar dus ook tevreden van, lawaai niet echt last van gehad (of gemerkt), maar na 10k waren ze er wel door :D

Op die van de GTI heb ik toch geen kamvorming gezien, ga ze na de winter in ieder geval vanvoor leggen zodat ze wat sneller slijten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weekend in de Ardennen geweest, ineens 15cm sneeuw, zeer blij dat ik ze gelegd had. Ben er heel tevreden van trouwens, Kumho KW27.

Heb die KW27 ook, erg toffe banden maar vorig jaar nog altijd niet echt in de sneeuw kunnen testen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de Turanza's RFT's vooral beenhard rijden. Blizzaks sleten nogal snel (vooral achteraan, al kan dat ook aan het driften gelegen hebben).

Op de MIni zijn de zomerbanden Potenza's. Ik vind ze nogal lawaaierig. Er staan nu een goeie 20.000 km op, en de voorbanden zijn al goed aan het gaan.

Oeps, net nog even gekeken, t zijn ook Turanza's op de Mini.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze op een 4x4 leggen op de as waar het meeste kracht op gestuurd wordt, en bij een 50/50 op de vooras.

Op een korte, echte 4x4 zou ik ze sowieso op de achteras leggen. Een terreinwagen heeft doorgaans banden met slechte grip op harde ondergrond (droog en nat) en zo'n dingen hebben de neiging om rond hun as te tollen als ze aan de slip gaan. Een achteras die in lijn blijft is doorgaans veiliger dan een vooras die in lijn blijft terwijl de achteras aan de den draai slaat.

 

Op een lange 4x4 is dat al duidelijk minder van tel.

 

Op een auto in handen van iemand die weet wat 'ie doet (en die overstuur kan opvangen en snaps heeft van wat de gekozen oplossing betekent naar rijgedrag), zou ik ook eerder de vooras adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bon, Michelin PA4 op beide assen is een droom :D

 

Ze hadden dat dan wel vorig jaar al kunnen zeggen dat je PA3 & PA4 niet mag mengen

 

LOL, PA4 is echt :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, PA4 is echt :inlove:

 

Nu idd wel, vorige winter was ik zwaar teleurgesteld. Paar keer bijna in 't decor gehangen dus was m'n vertrouwen kwijt dus via de bandencentrale claim geopend.

 

Volgens Michelin is de PA4 teveel veranderd tov de PA3 en mag je ze niet samen gebruiken. 2 nog goeie banden dus maar weggegooid voor 2x PA4'kes. Geeft nu idd geen krimp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me dan toch maar een winter-set besteld voor m'n Disco4, lijkt me het veiligst. Al vind ik dat de M+S-banden ook wel goed hun werk doen.

 

Qua sneeuwkettingen is m'n oog gevallen op de Thule Easy-fit SUV, iemand al ervaringen mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wel een handig systeem uit. 

 

Ik wou graag eens naar Clervaux rijden, daar gingen we vroeger elke winter wel eens naartoe.

Nu heb ik zelf eens winterbanden steken maar nu met de longontsteking zal het niks zijn, of toch de eerste weken niet. Bummer  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel me afgelopen weekend toch weer op dat de winterbanden (hier Dunlop Wintersport D3 van dik 5j oud) een mooie overgang tussen grip en glijden. (Alhoewel dat met dunlop zomerbanden ook het geval is in feite)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Bompa

 

Dit kwam net voorbij op FB in een groep waar ik lid van ben:

 

Zeer knappe set velgen met winterbanden voor een Volvo xc60. Het gaat hier om een set Dezent J velgen met 235/60-17 Continental winterbanden. Set is slechts 1 seizoen gebruikt. Alle 4 de banden hebben nog ong. 8mm profiel. 
Te bezichtigen in Purmerend NL. 
Vr prijs €800.

 

2yz0v1f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's vriendelijk, maar kans bestaat dat xc60 vervangen wordt door firmawagen + dezent is lelijk :D + rijd hier nu al 2 dagen in de sneeuw zonder problemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wat is de beste plaats om een set wintervelgen + banden te vinden voor een Audi A4?

Mag gerust een setje 16'ers zijn, maar wel graag originele Audi velgen.

Voor BMW weet ik genoeg online winkels maar voor Audi moeilijk te vinden blijkbaar :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, er zitten daar redelijk wat handelaars op hoor :)

Verzending was 80euro

 

Ok, sorry , ik bedoelde of de BTW ook in DE betaaldwerd en je die dus moeilijk kan recuperen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid