Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ze zijn er af. Uniroyal suckt big time. Banden zijn helemaal vervormd. Achteraan nog heel veel profiel, maar volledig gecuped. Zoemen dat ik er horendol van werd.

2 nieuwe zomerbanden laten leggen.

De Fulda's die er voordien vooraan oplagen hadden na één zomer nog 4 mm. En dat met een D2...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik dacht eergisteren dat het misschien tijd was mijn winterbanden eens vanonder de Mitsubishi te gooien... en dan sneeuwt het gisteren :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een geluk dat je er enkel aan gedacht hebt. :D

Idd. Dit is ook altijd de moment waarop er hier ongelukken gebeuren. Ze gooien er hun zomerbanden onder en ineens gaat het sneeuwen of regenen en aanvriezen.

Soit, mag legaal tot eind Mei ermee rondbollen. Gezien ik ook effectief nieuwe zomerbanden nodig heb, heb ik dus nog wat tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Michelin CrossClimate: revolutie of goede marketing?

 

 

Is dat niet gewoon een all-seasonband?

 

Hangt ervan af wat je zoekt, voor normaal rijgedrag een goede band. Maar als je in de winter sportief wil rijden koop je toch beter nog de PA4.

 

@@msxx zal hetzelfde zeggen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af wat je zoekt, voor normaal rijgedrag een goede band. Maar als je in de winter sportief wil rijden koop je toch beter nog de PA4.

 

@@msxx zal hetzelfde zeggen :D

 

Vlees noch vis, bedoeld voor de rijder die te beroerd is een fatsoenlijke winterband te kopen maar toch te bezorgd is om genoegen te nemen met een zomerband voor de sneeuw. Perfect voor de gemiddelde busjes-rijder dus :P

 

Zal nooit op mijn auto's gemonteerd worden B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het nog beschaafd uitleggen omdat het mss voor BWS zijn vriendin was ofzo :P

 

Duidelijk zijn Seb :)

 

Zou er niet mee inzitten om het te monteren onder de auto van vrouw/vriendin. Als die er een burgerlijke rijstijl op na houdt is dat toch perfect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms ben ik te duidelijk, ik werk aan mezelf :D

 

En op de auto van de vrouw is dat idd ideaal, geen gezever meer met dat wisselen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

totaal geen interesse in voor mezelf/omgeving btw ;)  vroeg het me gewoon af, omdat de aankondiging leek alsof de band quasi gelijkaardige prestaties aan 'gewone' zomer- en winterbanden. Wat jullie lijken te bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

totaal geen interesse in voor mezelf/omgeving btw ;)  vroeg het me gewoon af, omdat de aankondiging leek alsof de band quasi gelijkaardige prestaties aan 'gewone' zomer- en winterbanden. Wat jullie lijken te bevestigen?

 

Voor busjes mensen wel ja, alé als we die gast van Michelin mochten geloven. Maar geeft niet zoveel grip als een PA4, daar was hij eerlijk in als ik het vroeg want ik geloofde er ook niets van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dus wel goed nieuws is voor de average joe. Gezien huidige all seasons echt wel minder goed zijn dan de Nangkang/Linglong/Norauto's van de wereld. (bwvs)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Onder mijn moeder haar Kia Cerato komen binnenkort CrossClimate's te liggen. Ze had tot op heden zomer- en winterbanden van Michelin. De kost van het wisselen (120 euro/jaar) en het feit dat de zomerbanden aan vervanging toe zijn hebben geleid tot deze keuze. Verder heeft ze een rustige rijstijl en gebruikt ze de wagen quasi enkel voor woon-werkverkeer (Sint-Truiden - Zaventem). Voor zo'n gevallen zijn de CrossClimate's volgens mij dus het ideale compromis. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder mijn moeder haar Kia Cerato komen binnenkort CrossClimate's te liggen. Ze had tot op heden zomer- en winterbanden van Michelin. De kost van het wisselen (120 euro/jaar) en het feit dat de zomerbanden aan vervanging toe zijn hebben geleid tot deze keuze. Verder heeft ze een rustige rijstijl en gebruikt ze de wagen quasi enkel voor woon-werkverkeer (Sint-Truiden - Zaventem). Voor zo'n gevallen zijn de CrossClimate's volgens mij dus het ideale compromis. Ik ben benieuwd.

Vallen die mee van prijs, ik ging ook zien om de banden op de corolla te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de CrossClimate zijn slechts een beperkt aantal type's beschikbaar, in principe volstaat een 88T maar die blijkt niet te bestaan. Enfin, de Michelin website adviseert alleszins de 92V band dus ik ga er van uit dat die maat niet bestaat.

 

Nu goed, een ruime(re) marge kan nooit geen kwaad. Liever zo dan maar net voldoende te hebben.

Wanneer je 160km/u rijdt met een T band benut je 84,2% van het potentieel, als je datzelfde doet met een V band is dat slechts 66,6%. Dat laatste vind ik net wat meer gemoedsrust geven  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden van de Jos liggen op simpele zwarte steelies... Om de kar toch iets of wat stance te laten behouden tijdens de winter wil ik mijn winterbanden pimpen door de letters op de band in het wit te zetten. :oops:

Iemand een idee wat ik daar het best voor gebruik? Gwne lakstift ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan speciale stiftjes daarvoor, die kosten enkele euro's. Maar ik raad je dat af.

Om te beginnen is dat niet zo simpel om dat perfect te doen en dat durft nogal snel terug afgaan.

En dan ziet het er helemaal niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciale stiftjes dus, eens achter zoeken dan!

Ik had die vroeger om mijn scooterbandenletters te witten, werkt goed hoor, blijft toch lang op de band, ze worden wel wat bruinig na verloop van tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid