Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

NCT5, bah wat een rommel.

 

M'n 120d kwam daar standaard op, met 205/45R18 vooraan en 225/40R18 achteraan. Op die 216M velgjes. Banden waren dermate goor op die kar, na een paar duizend km velgen en banden verpatst aan een prijs hoger dan een nieuwe set met RE050A in 215/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan. :inlove:

 

Ik ga m'n 530xd halen. Staat op 17" en ik laat er nieuw winterrubber op leggen rondom. Ultragrips, denk ik, zeer tevreden van.

 

En ik bestel dus 18"tjes voor 's zomers. Met NCT5 :fp:  't Ergste van al: ik zeg al zo lang dat, eens versleten, ik die verander voor iets anders. Al 2 keer een band stuk gereden (één met een tiet, één keer een dikke vijs erin) en dus al 3 keer een nieuwe NCT5 moeten bestellen. :fp: (één keer beide op dezelfde as vervangen wegens andere al redelijk versleten)

 

Heb de indruk dat de zomerbanden nu toch wel redelijk beginnen gaan. Denk dat ik volgend jaar gewoon van m'n hart een steen maak en nieuw zomerrubber leg. Geen runflats meer ook niet, denk ik. (Wel een OEM reservewielkit scoren dan.)

 

Denk dat ik niet lang meer wacht om winterrubber te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net hetzelfde voorgehad op m'n 535d, 3x een zo goed als nieuwe band kunnen vervangen.

Bij mij kwamen er blazen op de flanken telkens. Dan die NCT5 brol verkocht en Dunlop gestoken, geen problemen meer.

Ook non RF en zo een kit gaan kopen met reservewiel, kost een dikke 200 euro dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah da's van die ecomeuk. Wellicht nog erger dan NCT5 dan :D

 

Zou me niet verwonderen :P

 

Volgende week winterbanden en deze zomerset begin 2016 dan nog ff oprijden bij warmer weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu vanachter Sportmaxx liggen (goeie band) maar vanvoor hebben ze er laatst SP Sport Fastresponse opgelegd, en die zijn toch merkbaar minder. Veel sneller onderstuur en piepende voorbanden dus :(

 

Draai ze om, overal driften \o/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar de moeite niet gedaan om m'n zomerwielen terug onder de eend te zwieren, nonstop gripverlies overal :inlove:

 

Hmm hoeveel AM-ers hebben er dan wel zo'n eendje als extra wagen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei en ik had er nog liggen in 18" :ninja:

 

Maar zijn idd zeer goeie banden

 

Serieus? Oeps!

 

Hopelijk de verkeerde maat dan :D   (nu 245/45 R18 100V besteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

225/45R18 Continentals...wachttijd van 1 maand. Tja, was er tevreden van vroeger, dus wacht ik maar.

 

M'n achterbanden zijn wel op, na 21000 km, met maar een 318d. Oink?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een testje van AMS van 19"

 

Zelf zojuist Michelin PA4's gekocht in 18". Binnenkort laten monteren op het extra setje velgen. En dan eens zien wanneer ik ze eronder ga zetten :)

daar zal je geen spijt van hebben

die winterset heb ik ook op de Nissan  225/50/18  voor  en 245/45/18  achter

 

post-3615-0-62575400-1445331464_thumb.jp

post-3615-0-61347600-1445331489_thumb.jp

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

225/45R18 Continentals...wachttijd van 1 maand. Tja, was er tevreden van vroeger, dus wacht ik maar.

 

M'n achterbanden zijn wel op, na 21000 km, met maar een 318d. Oink?

 

Na 21.000km? Hoe doe je dat? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn 245/40/18 97W dus zou nog gelukt zijn tenzij je "tank aka boot" echt 100 nodig heeft :D

Njah nee toch niet, rolomvang is echt te klein.

 

 

2015-10-20%2014_56_27-Clipboard.jpg

 

Niet dat dat slecht is, of zo, maar het is visueel wel een redelijk verschil.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zomerbanden zijn Michelin Energy. Een aanrader in het nat!

ofzo ...

Ik ben enorm tevreden van mijn Uniroyal RainSport 3 banden, misschien iets voor de volgende set?  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

over zomerbanden gesproken (waar is dat topic heen?):

 

lees dat Conti SportContact 6 gelanceerd is :party:

...

lees dat ze alleen nog in 19" en groter verkrijgbaar zijn  :mellow:

...

lees dat de 'kleinere' maten gefuseerd worden in een band met eigenschappen  tussen de Conti Sportcontact 5 en de PremiumContact 5 (lancering 2017)  :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb michelin crossclimate op de corolla liggen (all season) ben benieuwd :)

Laat vooral je bevindingen weten, ben ook benieuwd of dat ergens op trekt.

De zomerbanden van mijn ma haar auto hebben alle 4 zowat hun beste tijd gehad en voor de 15.000km die ze per jaar doet lijkt het ons wat onnodig om een extra set velgen met winterbanden te kopen, tenzij het een koopje is. Met een rijstijl à la moeders zou het tevens niet uitmaken of ze nu op ecobanden of all seasons rijdt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid