Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Niet dat ik je raad kan geven, maar gewoon uit interesse.

Waar zit het verschil met de uitlijning op uw wagen? Veel van die zaken kan je volgens mij niet instellen op een auto met die ophanging.

 

Indien wel, zou ik het persoonlijk durven proberen, gewoon om het verschil eens te voelen. Het is niets definitief, en bevalt het u niet, op een kwartiertje is het terug gezet.

zou naar 't schijnt, en lijkt me ook logisch dat dat klopt, net wat minder conservatief afgesteld zijn dan de gewone 1. Confirmatie gekregen van bandencentrale dat het zeker moet lukken met die gegevens. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Setje 16" alu velgen + winterbanden gescoord en ir_fuel dan ook maar laten kopen. 't is nog wat te warm maar ben zo op m'n gemak zeker :P

 

pz5q6G0.jpg

waar gescoord en welke banden? 

edit: autoleebmann aktionpreis zeker? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er naar uit dat ik deze week de winterwielen ga steken. Winter is coming.

U know nothing, @@gTa.

Met de huidige temperaturen zijn mijn winterbanden op 1 winter erdoor. Zo schuiven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook aan het wachten om die winterbanden te leggen. Maar het is nog steeds te warm... En vermits de Jos nu al een geniepige schuifer is, riskeer ik het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook aan het wachten om die winterbanden te leggen. Maar het is nog steeds te warm... En vermits de Jos nu al een geniepige schuifer is, riskeer ik het niet...

Soms stel ik mij de vraag waarom je je auto naar je piet genoemd hebt. Bij deze vraag beantwoord

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze er gisteren onder gestoken.

Mijn zomersloefen hebben t 2 zomers uit gehouden en nu merkte ik de laatste dagen bij nat weer dat er tocht iets miste. :)  Een beetje profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U know nothing, @@gTa.

Met de huidige temperaturen zijn mijn winterbanden op 1 winter erdoor. Zo schuiven :)

Tegen volgend weekend of ten laatste begin volgende week zou 't toch gevoelig kouder worden, met temperaturen naar 't nulpunt bij donker? Dan zijn winterbanden niet verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke auto gaat ondersturen als je hem harder te bocht in stuurt dan de voorbanden kunnen verwerken.

 

Eindelijk :party:

 

Dank u Jan, dit ga ik nog lang bewaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke auto gaat ondersturen als je hem harder te bocht in stuurt dan de voorbanden kunnen verwerken.

 

 

Eindelijk :party:

 

Dank u Jan, dit ga ik nog lang bewaren

 

LOL

 

Maar de banden komen sneller aan hun limiet als al het gewicht van de auto op de vooras rust :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige auto's hebben inderdaad veel meer de neiging om te gaan ondersturen dan andere.

Ook de aandrijving speelt een rol. Als @@dragonfly zijn 118d met iets meer beleid de bocht instuurt, maar wel stevig op het gas gaat in de bocht, dan zal hij wél gaan oversturen. Een Audi gaat dan alleen maar harder ondersturen ;)

 

Doe ik niet hoor, ronde punten zijn nu levensgevaarlijk. Vettig en te warm voor de winterbanden zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trok hij scheef, dat hij uitgelijnd moest worden?

 

Nee maar de rechtse voorband was langs de buitenkant veel harder afgesleten dan de linkse. Dus voor de zekerheid maar eens laten nakijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid