Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Vandaag laten opleggen, timing is hopelijk vrij goed, Michelin Pilot Alpin 5.

Dit weekend wordt het kouder (minder dan 7°), maar volgende week wordt het dan alweer wat zachter blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen wissel, wegens 4 seizoensbanden. Maken wel een hoop herrie als ze voorbij het eerste slijtageblokje zijn. Is noch mossel noch vis. Heb geen keuze op de firmakrel. Moet 4 S zijn vanuit firmastandpunt. Zou dit zelf nooit kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige auto's hebben inderdaad veel meer de neiging om te gaan ondersturen dan andere.

Ook de aandrijving speelt een rol. Als @@dragonfly zijn 118d met iets meer beleid de bocht instuurt, maar wel stevig op het gas gaat in de bocht, dan zal hij wél gaan oversturen. Een Audi gaat dan alleen maar harder ondersturen ;)

Vraag eens aan @@PJH of @@Simoni hoe hard mijn audi onderstuurde op Ursel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag gaan mijn Sottozero 2's er terug onder. Naar mijn gevoel veel beter dan Alpin, vooral in natte omstandigheden.

Klopt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag gaan mijn Sottozero 2's er terug onder. Naar mijn gevoel veel beter dan Alpin, vooral in natte omstandigheden.

Welke Alpins? Er zijn er veel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sottozero heeft idd echt veel grip en goede afvoer in de regen, was me ook sterk opgevallen !

 

 Goed om te weten, in het verleden was men altijd minder lovend over Pirelli winterrubber!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onterecht, de laatste tijd. Sottozero's zijn echt zeer performante (sportieve) winterbanden die helemaal ontworpen zijn voor onze milde, natte winters met nauwelijks temperaturen onder 't vriespunt. De Goodyear UltraGrip 8 en 9 en de Continental WinterContact TS-reeks zijn ook zo'n banden: zeker even goed of zelfs een tik beter dan de Michelin Pilot Alpin (= sport/winter) of Alpin (= allround) als je de meeste tests mag geloven. Ik heb Michelin met z'n winterbanden de kans gegeven tot en met de Pilot Alpin 3 (een set Pilot Alpin, een set Pilot Alpin 2 en een set Pilot Alpin 3) met ondertussen al eens de Conti TS810 gehad te hebben en na m'n laatste set Michelins ook Goodyear UltraGrips. In die tijd ook Dunlop 3D's en Conti's TS830 gereden op auto's in de familie. Ik was niet wild van de Pilot Alpin 3 en vond de Conti en de Goodyears persoonlijk beter aanvoelen, zélfs rekening houdend met het (zeer misleidende) "nieuwe band is sowieso beter dan oude band"-effect (wat veel opinies sterk vertekent, helaas). M'n pa heeft 19" Sottozero's op z'n kar en dat zijn absurd goeie winterbanden (geen idee hoe lang ze mee zullen gaan, ze hebben er nu nog maar 1 winter en ca. 15.000 km op zitten). M'n ma heeft Bridgestone Blizzaks liggen, maar die zijn al vrij oud (en absoluut niet denderend) en 'k kan ze niet meenemen in een vergelijking vind ik. Ik heb helaas niet veel ervaring met sportwagens op winterbanden, 'k denk dat de verschillen daar nog duidelijker zijn dan op een zweverige comfortgerichte auto. Een Jaguar F-type op 19" Pilot Alpin 4's was in ieder geval een zwevend tapijt dat geen vertrouwen gaf, maar 't was dik 15°C :lol: dus dat kan je die banden niet kwalijk nemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli heeft goede banden, alleen moet je weten dewelke :) 

 

Ik reed op de GT3RS bv liever op de Corsa's dan Michelin cup. En de huidige Trofeo R is ook een fantastische band. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de Jos hier als een blokje ijs voor de deur, met zomerbanden...

Vanmiddag gaan mijn racewinterbanden eronder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli heeft goede banden, alleen moet je weten dewelke :)

 

Ik reed op de GT3RS bv liever op de Corsa's dan Michelin cup. En de huidige Trofeo R is ook een fantastische band. 

In hun tijd en tegenover de toenmalige concurrenten waren ook de P6000 en de eerste P-Zero Rosso fantastisch.

Die Trofeo R moet waanzin zijn, als ik dat overal lees. Veel duurder dan de andere semi's, veel sneller slijten, maar zoveel meer grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze straat (geen doorgaand verkeer) lag toch mooi glad deze morgen. Dit weekend geen tijd gehad om te switchen, was wel passend geweest.

 

De weinige keren dat xDrive fun is: 2 wachtende auto's (tot ik denofaf was gedraaid) gewoon pardoes verloren rijden al accelererend :D ... tot 50 km/u  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onterecht, de laatste tijd. Sottozero's zijn echt zeer performante (sportieve) winterbanden die helemaal ontworpen zijn voor onze milde, natte winters met nauwelijks temperaturen onder 't vriespunt. De Goodyear UltraGrip 8 en 9 en de Continental WinterContact TS-reeks zijn ook zo'n banden: zeker even goed of zelfs een tik beter dan de Michelin Pilot Alpin (= sport/winter) of Alpin (= allround) als je de meeste tests mag geloven. Ik heb Michelin met z'n winterbanden de kans gegeven tot en met de Pilot Alpin 3 (een set Pilot Alpin, een set Pilot Alpin 2 en een set Pilot Alpin 3) met ondertussen al eens de Conti TS810 gehad te hebben en na m'n laatste set Michelins ook Goodyear UltraGrips. In die tijd ook Dunlop 3D's en Conti's TS830 gereden op auto's in de familie. Ik was niet wild van de Pilot Alpin 3 en vond de Conti en de Goodyears persoonlijk beter aanvoelen, zélfs rekening houdend met het (zeer misleidende) "nieuwe band is sowieso beter dan oude band"-effect (wat veel opinies sterk vertekent, helaas). M'n pa heeft 19" Sottozero's op z'n kar en dat zijn absurd goeie winterbanden (geen idee hoe lang ze mee zullen gaan, ze hebben er nu nog maar 1 winter en ca. 15.000 km op zitten). M'n ma heeft Bridgestone Blizzaks liggen, maar die zijn al vrij oud (en absoluut niet denderend) en 'k kan ze niet meenemen in een vergelijking vind ik. Ik heb helaas niet veel ervaring met sportwagens op winterbanden, 'k denk dat de verschillen daar nog duidelijker zijn dan op een zweverige comfortgerichte auto. Een Jaguar F-type op 19" Pilot Alpin 4's was in ieder geval een zwevend tapijt dat geen vertrouwen gaf, maar 't was dik 15°C :lol: dus dat kan je die banden niet kwalijk nemen.

 

Onterecht de Sottozero's vermeden dus.

 

Hier een setje PA4's gemonteerd en daar was ik op mijn S80 zeer blij mee en dat ben ik nu weer. (Voorheen PA2, PA3 en TS850P's gereden en op mijn vrouw haar auto staan 'gewone' Alpins)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pilot Alpins en Alpins zijn goeie banden, hé. Alleen heerst hier soms een ongenuanceerd Michelin-gefap (niet toevallig ook/vooral door een user die dergelijk oogklepgedrag op wel meer domeinen etaleert) alsof dat altijd met ruime voorsprong dé beste banden zijn. Bullshit. Zoals Choco_Vla hierboven zegt: elk merk heeft z'n goeie en minder goeie producten, 't is gewoon zaak om te weten wat je moet halen en wat niet.

 

Nu, in de regel gaan Pirelli's niet zo lang mee als de concurrentie (vaak is het verschil niet absurd groot, soms echter wel), maar ze lijden dan ook niet aan het Conti-euvel van enkele vorige generaties (nl. absoluut niks meer waard van zodra je de helft van de bruikbare profieldiepte opgebruikt hebt).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid