Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Toen we in onze lekker warme en helemaal droge auto door de verijsde straat reden, deze morgen, hebben we bij de aanblik van ruitenkrabbende mensen ook gesnopen dat een garage op meerdere vlakken een tof iets is. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen we in onze lekker warme en helemaal droge auto door de verijsde straat reden, deze morgen, hebben we bij de aanblik van ruitenkrabbende mensen ook gesnopen dat een garage op meerdere vlakken een tof iets is. :-)

 

En of! Ergens snap ik de trend voor nieuwbouw met carports, weg van garages. Maar in deze periode is een garage een dikke luxe! F*ck you EPB!

Ik lachte vanmorgen ook in mijn vuistje als ik de buren allemaal zag. Oké met een goeie carport moet je waarschijnlijk ook niet krabben, maar 't blijft een ijskoude wagen om in te stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg m'n deur niet open, nog 10x erger dan de Audi. Zal de rubbers eens moeten invetten...

 

En in Brussel hebben ze duidelijk niet gestrooid, schoof mooi weg in de schaduwplekken. Voor de rest geen issues maar de mensen durven alweer niet meer rijden hé :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze straat (geen doorgaand verkeer) lag toch mooi glad deze morgen. Dit weekend geen tijd gehad om te switchen, was wel passend geweest.

 

De weinige keren dat xDrive fun is: 2 wachtende auto's (tot ik denofaf was gedraaid) gewoon pardoes verloren rijden al accelererend :D ... tot 50 km/u  :mellow:

Er is een reden dat ik in de winter altijd door jouw straat reed ipv de Ryswyckstraat ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn E82 had zo van die frameloze ruiten, die een beetje inzakken als je de deur opent. Vanaf een bepaalde vriestemperatuur bleven die ook steken, en kreeg je de deur amper open. In de E81 die ik daarna had, wa het euvel wel gefixt.

 

Ja de Audi had dat probleem ook. Nu was het de klink & de rubbers die vast zaten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pilot Alpins en Alpins zijn goeie banden, hé. Alleen heerst hier soms een ongenuanceerd Michelin-gefap (niet toevallig ook/vooral door een user die dergelijk oogklepgedrag op wel meer domeinen etaleert)

WE

WILLEN

NAMEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die Trofeo R moet waanzin zijn, als ik dat overal lees. Veel duurder dan de andere semi's, veel sneller slijten, maar zoveel meer grip.

Ow ow ow ik denk dat je Trofeo en Trofeo R door mekaar aan het gooien bent. Duurzaamheid van Trofeo R is ok, terwijl grip niet heel veel minder is dan de niet-R.

 

Een Trofeo kan je op een dagje Spa in de verdoemenis rijden (ervaring mee), gaat je met een R niet lukken die gaat een pak langer mee. 

 

Ik verkies Trofeo R boven Michelin SS op Lotus. Op de Porsche komt Michelin SS. Trofeo R is de superieure :D band. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Choco_Vla hierboven zegt: elk merk heeft z'n goeie en minder goeie producten, 't is gewoon zaak om te weten wat je moet halen en wat niet.

Het gaat niet alleen om merkfavoritisme. Ik denk dat veel 'minder goede banden' onderschat zijn maar dat hun prioriteiten gewoon wat anders liggen.

Mijn geval: Nokian D3. Mijn prioriteiten waren 'vertrouwen', dus grip in de slechtste omstandigheden, progressiviteit en feedback.

Die dingen waren heel goed, hadden meer grip dan verwacht maar sleten te rap. Nu wil ik best wat grip opofferen voor een langere levensduur en bij mijn volgende band zal ik toch meer in gedachten houden dat de winters hier zacht zijn.

Dat betekent dat ik moet zoeken naar banden die niet zo goed aangeschreven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die geciteerde zin gaat inderdaad allerminst over merkfavoritisme. Het staat er letterlijk: 't Is gewoon zaak om te weten wat je moet halen en wat niet, en daar kiest elk voor zichzelf voor. Ik persoonlijk heb op mijn huidige auto geen sport-winterband (meer) nodig, maar kies bewust voor een band die 't eerder op veiligheid en duurzaamheid mikt. Idem met m'n zomerbanden.

 

Jouw laatste zin snap ik niet; lijkt me een redeneerfout. 't Is niet omdat een band goeie grip geeft, dat 'ie niet lang kan mee gaan. Dat is net het verschil tussen (goeie) A-merk banden en (goeie) B- of zeker C-merk banden. Er zijn C-merken die banden maken die echt goed zijn, maar omdat er minder hoogwaardige materialen in zitten gaan ze minder lang mee. Zoek je een topper uit die OK is qua prijs, en je hebt beide: én grip/veiligheid/vertrouwen, én levensduur. Veel bandentests geven ook een indicatie daarvan op basis van slijtage door gebruik, soms zelfs door specifieke slijtagetests op speciale machines, en dus niet gewoon gebaseerd op de slijtage-index.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ik heb een (waarschijnlijk domme) vraag die me kwelt...

Moet ik links en rechts bezien vanachter het stuur of als ik voor de wagen sta?

post-115-0-95771200-1448274762_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang niet altijd.

eh ...

ofwel staat er op een band wat inside en wat outside is, ofwel staat er een rolrichting op.

Geen van beide lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh ...

ofwel staat er op een band wat inside en wat outside is, ofwel staat er een rolrichting op.

Geen van beide lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Ja inderdaad, dat. Dacht al dat ge wou zeggen dat op iedere band een draairichting staat wat niet het geval is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid