Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Seriously? :-o

 

Nu 'k er aan denk ... hier wat verder in mijn straat ligt de gemeentegrens (wordt Melle) en vanaf daar zijn 't zo allemaal van diezelfde gesloten of halfopen woningen met elk één garage(ke). Die auto's staan ook altijd allemaal buiten, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seriously? :-o

 

Nu 'k er aan denk ... hier wat verder in mijn straat ligt de gemeentegrens (wordt Melle) en vanaf daar zijn 't zo allemaal van diezelfde gesloten of halfopen woningen met elk één garage(ke). Die auto's staan ook altijd allemaal buiten, ja.

 

Als ik geen dubbele garage heb zal ik er nooit een wagen in zetten. Zonde van de ruimte, auto staat toch prima buiten? Enkel een cabrio mag dan binnen slapen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit jij wel op het juiste forum?

  

Koop dan een groter huis? Een garage is een garage, geen rommelkot :D

Af en toe wat tegengas mag wel :P

Moto staat in de garage, telt dat ook? Nee zeker? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seriously? :-o

 

 

Ben er vrij zeker van. 

Waar ik woon hebben ze 4 huizen tegelijk gebouwd naast mekaar. En toen de bouw klaar was zat de dorpel van de garage op pakweg 15-20cm hoger dan de grond voor de woning. Opgeleverd in 2008. Van de 4 huizen hebben wij het enige waar een oprit voor ligt waarmee je dus een (sport)wagen in de garage kan rijden. In de 3 andere heeft nog nooit een auto gestaan of kunnen staan.

 

Ok, mathematisch gezien is dat 75% ja :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, op veel plaatsen staan de wasmachine, de droogkast, enz... allemaal in de garage.

Wij hebben hier gelukkig nog een aparte ruimte daarvoor, dus eigenlijk is de garage nog "proper".

Onze fietsen staan daar, de HD-reiniger, banden/velgen, eigenlijk dingen die in een tuinhuis kunnen als we er één moesten hebben  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een was/voorraad/werkgerief/rommelkelder, dat is pas handig... Een garage is echter een utopie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het werk wat offertes verkregen in verband met winterbanden.
Nu ligt het gebruik binnen onze fleet nogal uiteen, waardoor band X misschien meer aan te raden valt prijs/gebruik dan band Y.

Banden in kwestie:
Uniroyal MS Plus 77
ContiWinterContact TS 850
Michelin Alpin 5

Enkele auto's worden louter gebruikt voor woon-werk verkeer, pakweg 15km enkele rit. Volstaat in dit geval pakweg een Uniroyal?
Andere doen een pak meer kilometers en ook een tweetal skireizen per jaar. Betere alternatieven dan de Conti of Michelin?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uniroyal was op mijn auto na twee zachte winters totaal kapot gereden op de achteras (dermate gecuped dat er stukjesrubber ontbraken).

De vooras vertoonde de normale sleet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede ervaring met zowel Conti 810, 830 en 850 alhier. Naar mijn gevoel staan die boven de MPA en MA (vorige generaties), over de 5 kan ik niet oordelen. Eerlijk gezegd vond ik zelfs Dunlop 3D's beter dan de "gewone" Alpins

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede ervaring met zowel Conti 810, 830 en 850 alhier. Naar mijn gevoel staan die boven de MPA en MA (vorige generaties), over de 5 kan ik niet oordelen. Eerlijk gezegd vond ik zelfs Dunlop 3D's beter dan de "gewone" Alpins

Ik heb exact dezelfde mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja, je hebt dat uit de 2de foto gehaald :), waar de auto anders staat dan op de 1e foto (auto op z'n geheel). Ik dacht dus dat het om een band aan de linkerkant ging, maar komt van de rechterkant (passagierskant). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze winterbanden liggen er sinds maandag ook weer op. Het zijn Dunlop wintersport 3D banden.

Ik heb nog geen ervaring met andere winterbanden om te vergelijken maar ik had toch verwacht dat ze meer grip gingen hebben in de sneeuw.

Wat vinden jullie van deze band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand ervaring mt de nokian wr a3? De d3 deed het in testen zeer goed, maar ik dacht dat de a3 al ouder was, was die ook zo goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent toch Nokian "fan" hé @@Denniske ?

 

Op de MX-5 heb ik altijd W+ (of zoiets) gehad, en op de Kia van m'n ma D3's. Altijd heel tevreden van geweest! Vooral op sneeuw enorm veel grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring mt de nokian wr a3? De d3 deed het in testen zeer goed, maar ik dacht dat de a3 al ouder was, was die ook zo goed?

Ik rijd met de D3 en kan bevestigen dat die veel vertrouwen geven. Het enige nadeel is dat als ge dat vertrouwen ook echt toepast, ze snel op zijn.

 

Ik dacht dat het voordeel van asymmetrie in de regel maar marginaal was? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid