Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Gewoon rijden valt nog mee, sportieve bochten of lange afstanden op de snelweg zijn idd dodelijk :D

Dan komt de rubber er in rolletjes af. Allez, schijnt't he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon rijden valt nog mee, sportieve bochten of lange afstanden op de snelweg zijn idd dodelijk :D

Juist op de snelweg valt het toch goed mee?

Tenzij Vmax *2 natuurlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige dinsdag kon ik voor enkele dagen naar de Alpen vertrekken. Ondanks de temperaturen toch maar de winterbanden gelegd. Niet onnuttig, gezien de vriestemperaturen daar 's nachts gecombineerd met enkele (zeer) steile hellingen. Plus: M+S banden (met * wegens winterband) bieden meer grip in het veld ook. :ninja:

 

Nog maar eens opgevallen wat voor 'n baggerbanden mijn NCT5 zomerbanden zijn. Zelfs op erg warm wegdek (luchttemperatuur 15°C) bieden mijn "nieuwe" winterbanden duidelijk meer grip dan die brakke NCT5-dingen. Ik stel het al veel te lang uit, maar volgend jaar eens écht werk maken van deftig (non RFT) zomerrubber.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook minstens zoveel grip op nieuw winterrubber als op 5jaar oude zomerbanden (Potenza's)

 

Belooft veel goeds voor het nieuwe zomerrubber (Eagle F1, CSC's of PS3's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om terug de zomerbanden te monteren.

 

Eerlijk gezegd, de huidige winterset is aan zijn laatste winter bezig. Geen idee of ik er volgend jaar opnieuw laat monteren. Vorig jaar 6000 à 7000 km gereden. Mijn banden rotten sneller dan ze kunnen slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wel m'n winterbanden gelegd voor de skitrip van 2 weken geleden, het zekere voor het onzekere... Maar zelfs ginder was het eigenlijk niet nodig (wel kouder dan 5 graden 's nachts).

Ik bekijk net de 10-daagse weersverwachting hier en tot en met de eerste week van januari gaat het hier niet of nauwelijks onder de 5 graden! :-o. Ik zou dus nog steeds geen winterbanden hebben gelegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen inderdaad 'rollekes' rubber van de banden gepeld. Nieuwe set sinds november.

Nog deze 'winter', en dan volgende winter tot in februari, en dan komt een nieuwe op de oprit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook eens 4 nieuwe nokians op de impreza gelegd. Laat de sneeuw maar komen.

Met een subaru kijk je daar nog meer naar uit :D lachen met de sukkelaars die niet van hun oprit afkunnen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een subaru kijk je daar nog meer naar uit :D lachen met de sukkelaars die niet van hun oprit afkunnen :D

Of vastzitten int slijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gedacht toen de Volvo geleverd werd.

Een week later mocht ik sneeuw scheppen, om maar uit mijn carport te geraken. De sneeuw was opgewaaid tot een kleine meter hoog.

FWD, pfff, nog nooit zo gesukkeld op de baan als toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal komt de Alfa de laatste week van Februari binnen, zot van dan nog winterbanden te leggen zeker?

 

Ik zou voor die paar weken geen winterbanden meer monteren, tenzij het tegen dan echt winter zou zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier 5cm sneeuw, crossclimates doen t perfect, t is nu wel papperige sneeuw, ben benieuwd voor aangevroren sneeuw.

In deze omstandigheden zijn de crossclimates echt goed ja. Ben benieuwd naar zomerweer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden ... als er 9 mensen op de baan zijn met winterbanden en 1 met zomerbanden gaat het even vlot als wanneer iedereen op zomerbanden rijdt .... 

 

Alsmaar meer mensen kopen winterbanden, maar ik heb niet de indruk dat het verkeer er vlotter op wordt in winterse omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar graden boven nul, alles zeikenat en schrik om de motor te verzuipen in de diepe plassen. De zomerbanden doen het nog ok maar grip varieert sterk. Donkere asfalt(niet poreus) is erg glibberig. Poreuze asfalt geeft nog heel veel grip.

 

De belangrijkste reden voor winterbanden is ijzel. Van't weekend gaan ze erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid