Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik zit met de merde met mijn 17" 205/50. PS4 komt pas in die maat uit binnen een jaar, en de Dunlop sportmaxx rt 2 komt pas in juni uit. Onlangs korte levensduur veel goesting om bij gebrek aan betere keuze toch terug naar Conti (sportcontact 5) over te gaan

 

Ik had exact hetzelfde probleem, ik heb ook 205/50 17 vooraan en wou ook PS4. Heb dan maar PS3 laten steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 6 maanden later...
18 minuten geleden zei Soul:

Winterbanden opleggen zal dit jaar precies niet meer nodig zijn...

't Is toch nog relatief warm...

Is t echt?

Heb ik ze voor niets zojuist gemonteerd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Soul:

Winterbanden opleggen zal dit jaar precies niet meer nodig zijn...

't Is toch nog relatief warm...

Is toch al enkele ochtenden minder dan 7°?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kan je nog wachten, maar het is zeker al koud genoeg om geen nadeel meer te hebben aan de winterbanden. Ik leg die van mij komende week op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag zou de temperatuur even onder nul gaan In't Brusselse : http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=15daysmintemp om daarna weer te stijgen. Ik heb geen haast. Achterbanden zijn ver op maar overweeg om toch eerst mijn primacies erop te vijzen tot het vriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei ST TDCi:

Is toch al enkele ochtenden minder dan 7°?

Dan lig ik nog in mijn bed. :lol:

 

 

Ik denk er aan om ze volgend weekend te plaatsen. 't Zal toch wel eens frisser worden. En dan wellicht slecht weer van de ene dag op de andere...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De winter" zou ideaal gezien nog een week of 2 moeten wachten. Ik had mijn voorgenomen om deze wielwissel in MIJN garage uit te voeren. Ik zou nog 5m² tegels moeten leggen en dan kan dat gebeuren. :roll:

Daarna de rest van t huis nog tegelen en ik kan verhuizen. :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2016 om 17:21 zei Lefty:

Misschien toch maar eens schrijven dat een winterband niet pas zin begin te hebben onder 0°.

 

 

Inderdaad, maar ik doe behoorlijk wat baantjes op den buiten in West-Vlaanderen, dan komen die op een dag als vandaag ook van pas. 

Vandaag trouwens een set velgen + winterbanden besteld voor mijn Sprinter. €975 bij de bandencentrale, bij Mercedes vroeg men +€1200. Montage voorzien om 21/11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vant weekend ook mijn winterwielen al gemonteerd op de RS.

Ben benieuwd hoe de Dunlop Wintersport 5 het gaan doen.. was vroeger altijd al content van de wintersport 3D en de 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog even. Volgende week is het terug +10°C..

 

En tis nu niet dat men winterset zo fantastisch knap is. Wel ideaal om wat scheef te gaan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een  nieuwe winterset. De keuze bestaat uit 205/55/16 en 225/50/17.
 Ik twijfel dus enkel qua bandenmaat, los van de merkendiscussie.

Ik doe geen wintersport, enkel een occasioneel ardennen/duitsland trip. De set komt onder een F30 320d met M ophanging.

Men eigen voorkeur gaat eerder richting de 17 duimers. Misschien wat minder natte dweil effect qua stuurrespons..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8 November 2016 om 20:25 zei Riskitalltowin:

Afspraak 17/11. Nog nooit zo laat mijn switch gemaakt. Ligt wel volledig aan mezelf

16de bij mij, ook zwart staal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal de mijn er van't weekend ook eens opleggen... aan het twijfelen om de letters terug wit te zetten of ineens whitewalls met dan rode steelies...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

straks de winterbanden op de slowmotion steken, liggen op een setje velgen dus op een half uurke is dat in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid