Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei janvkn:

Ga eens gewoon bij een bandencentrale en laat leggen wat je wil ipv bij zo'n jan-mijn-kloten dealer veel te veel te betalen.

Te kort door de bocht.

Je betaalt bij de dealer meer MAAR je krijgt garantie én sterbanden. 2 grote verschillen met 'een' bandencentrale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Tommie:

Te kort door de bocht.

Je betaalt bij de dealer meer MAAR je krijgt garantie én sterbanden. 2 grote verschillen met 'een' bandencentrale.

bij bandencentrales verkopen ze toch dezelfde merken (ik ga er van uit dat je met sterbanden gewoon een a-merk monteert) en wat bedoel je met garantie?

 

(dat ze rond zijn ipv vierkant ofzo (sorry kon het niet laten))

serieuze vraag hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Tommie:

Te kort door de bocht.

Je betaalt bij de dealer meer MAAR je krijgt garantie én sterbanden. 2 grote verschillen met 'een' bandencentrale.

Ging prima door de bocht.

sterbanden kan je gewoon bestellen, heb ik er ook onder zitten.

Dan de garantie, koekje uit eigen doos. Bij de dealer betaal je namelijk 5 banden maar er worden er maar 4 gemonteerd :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ICM said:

Die staggered setup.

 

1 hour ago, DDke said:

Ik mag hopen van wel, die zat erop toen hij geleverd werd :D

Ben speciaal voor jou gaan kijken.. Staat in mijn deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, janvkn said:

WTF zijn sterbanden?

En het ging me er meer om dat die BMW dealer hem  een aparte velgenset wil aansmeren omwille van bullshit redenen.

Sterbanden zijn OEM BMW, die dus geselecteerd zijn voor hun producten. Elk merk heeft dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW heeft zijn 'ster'banden, Mercedes 'MO'-banden. 

Ik heb nog 'MO''s op mijn E46 gelegd, beste bandenset die ik er onder heb gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden goedgekeurd door respectievelijk BMW en Mercedes.
Onder mijn auto liggen er dus Michelin Primacy MO vanuit de fabriek. Je hebt die ook in achteraf-montage.
Maar je vind die evengoed bij bijvoorbeeld Continental
of Hankook (de C sedan van mijn collega is op een week na even oud en heeft dezelfde velgen als de mijne, maar komt uit een andere fabriek, en die staat op Hankooks)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Tommie:

Te kort door de bocht.

Je betaalt bij de dealer meer MAAR je krijgt garantie én sterbanden. 2 grote verschillen met 'een' bandencentrale.

Ik heb ook sterbanden van bij de bandencentrale hoor. Alles ten spijt maar banden moet je niet bij een dealer kopen, iedereen weet dat ;)  :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ex-Mooseman:

BMW heeft zijn 'ster'banden, Mercedes 'MO'-banden. 

Ik heb nog 'MO''s op mijn E46 gelegd, beste bandenset die ik er onder heb gehad.

Ik heb nu MO's op m'n '5 liggen. :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ex-Mooseman:

Banden goedgekeurd door respectievelijk BMW en Mercedes.
Onder mijn auto liggen er dus Michelin Primacy MO vanuit de fabriek. Je hebt die ook in achteraf-montage.
Maar je vind die evengoed bij bijvoorbeeld Continental
of Hankook (de C sedan van mijn collega is op een week na even oud en heeft dezelfde velgen als de mijne, maar komt uit een andere fabriek, en die staat op Hankooks)

Schone pa zijn C staat ook op Hankook zomerrubber. De winterbanden zijn Michelins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

100 euro voor 4 stalen velgen met banden er op, koopje?

https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/velgen/4-stalen-velgen-peugeot-5008-378538806.html?p=be&alleen_titel=0&locale=nl&offset=0

Ik heb hem de vraag gestuurd hoeveel mm er nog op zit en de dotcode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid