Ga naar inhoud

Diesel, hybrid of electric?


Maxime S

Moet Maxime een vat betalen op 25 november?  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Maxime een vat betalen op 25 november?

    • Ja
      2
    • Ja, met nootjes
      19


Aanbevolen berichten

Op 21/5/2024 om 14:54, ex-Mooseman zei:

Ik zag gisteren onderstaande op autoblog.nl

Lezersvraag: We mogen weer 130. Maar ga jij het rijden? - Autoblog.nl

Die reacties...  'we blijven lekker 100 rijden, want het is relaxer, en zuiniger, en...'   Grote muur ZONDER poorten optrekken rond NL aub.

 

Ha, eindelijk nog ene hier die het inziet dat daar een groot hek rond moet! 👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, The Swede zei:

Ha, eindelijk nog ene hier die het inziet dat daar een groot hek rond moet! 👍🏻

ze zeggen dat het nergens kan

https://www.autoblog.nl/nieuws/toch-geen-130-km-u-in-nederland-het-kan-nergens-6897930

De 100 km/u-maatregel was namelijk bedoeld om de stikstofuitstoot terug te dringen in de buurt van kwetsbare Natura 2000-gebieden. Door de gereduceerde uitstoot van snelwegen was er bijvoorbeeld ruimte voor meer woningen. De stelregel die gepakt wordt door de Raad van State is dat een baanvak waar de 130-limiet terug zou komen niet binnen 25 kilometer van een Natura 2000-gebied mag liggen. En de realiteit is: elk wegvak in Nederland ligt binnen die straal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in een drukbevolkt land als Nederland anders geen heel gek idee om 100 boven 130 te verkiezen voor een betere doorstroming, althans op werkdagen.

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/5/2024 om 19:15, mrbbs zei:

Ben op zoek naar een nieuwe daily die de Corsa-e zou moeten vervangen maar heb hoegenaamd geen idee wat het zou moeten worden. 

Dagelijks doe ik momenteel 80kms woon-werk verkeer waarbij ik hier en daar wel even moet aanschuiven op een gewestweg. Mogelijk worden dat, in de nabije toekomst, zo'n 35 kms per dag.  Wel zou het kunnen dat ik iedere 2 weken wel eens naar Nederland moet (op-en neer zo'n 800kms), dus in die zin moet hij ook niet te dorstig zijn.  Uiteraard moet hij ook betrouwbaar zijn als daily. Hij mag gerust wat sportief zijn, maar de keuze kan ook op comfortabel vallen. Liefst een hatch, berline of break. Liever geen SUV wegens het zware / onzuinige karakter.  Diesel of benzine kunnen allebei van mijn part. Budget: 25.000 euro btw incl.

Als laatste moet ik als chauffeur genoeg hoofdruimte hebben (heb een lang torso), hierdoor vallen alle BMW's al af (ook al omdat ik hevige rugpijn krijg in hun zetels).

Wat opties die ik graag zou hebben, opties met een ster zijn vereist:

- Cruise control*

- Zetelverwarming*

- Stuurverwarming

- Achteruitrij camera

Enkele wagen waar ik aan denk lijst ik hieronder even. De lijst is heel divers:

- Alfa Romeo Stelvio (SUV, maar voor deze maak ik een uitzondering), in een Guilia pas ik niet

- Suzuki Swift Sport (ga er deze week één testrijden, weet ik meteen of deze al af zal vallen)

- Mercedes C-E klasse (2014-2018)

De nood aan een nieuwe wagen valt voorlopig weg. Nieuwe klant heeft mij een mooie geste gedaan dat ik een poolwagen kan gebruiken om buitenlandse verplaatsingen te doen.  Corsa-e blijft wel te koop, mogelijk koop ik mij iets goedkoop om de dagelijkse verplaatsingen te doen. Tussen de regels door wil ik gewoon weer wat anders 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/5/2024 om 13:19, JanC zei:

Het is in een drukbevolkt land als Nederland anders geen heel gek idee om 100 boven 130 te verkiezen voor een betere doorstroming, althans op werkdagen.

@Mods: dit account werd duidelijk gehackt door een links-groene beweging. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, The Swede said:

@Mods: dit account werd duidelijk gehackt door een links-groene beweging. 

We nemen nota.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijkst is gewoon elk account met linkse of groene commentaar te blokkeren. Dan stopt dat hacken vanzelf, @ir_fuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Makkelijkst is gewoon elk account met linkse of groene commentaar te blokkeren. Dan stopt dat hacken vanzelf, @ir_fuel

dan is het forum hier nóg kalmer dan wat het is/was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

dan is het forum hier nóg kalmer dan wat het is/was.

Dan blijft er nog 4 man over. 

Kunnen we tenminste wel nog kaarten. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, The Swede zei:

Dan blijft er nog 4 man over. 

Kunnen we tenminste wel nog kaarten. 

'k Heb het elders al gezegd: ik tel op mezelf al voor 4! Of was het 6?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/5/2024 om 13:19, JanC zei:

Het is in een drukbevolkt land als Nederland anders geen heel gek idee om 100 boven 130 te verkiezen voor een betere doorstroming, althans op werkdagen.

Ik stoor er mij ook niet aan

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze mooi rechts rijden, dan mogen ze voor mijn part zelfs 70 rijden. Maar laat voor degene die 130 op gps, 140 op teller dus, willen rijden, zoals de wet voorschrijft en als normale mensen, het linkervak vrij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Asserti zei:

Ik stoor er mij ook niet aan

Ik ook niet (héél hard) aan het snelheidsregime. Maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit, 't blijft een klein land.

Waar ik me bij onze noorderburen EXTREEM HARD aan stoor, is hun kijvertjesmentaliteit. Ze blijven als één van de slechtste leerlingen van de Europese klas hardnekkig links zitten, bij 3 rijstroken gaan ze quasi nooit rechts rijden, ze schuiven vaak pas op naar rechts als er een duidelijk snellere achterligger aan komt (behalve dus als zij ook al het wettelijke maximum rijden, dan blijven ze gewoon zitten), vaak gaan ze zelfs proberen anderen te 'dwingen' de (hun?) wet na te leven door hun plaats op de weg zo te kiezen dat ze anderen hinderen of door zelf overtredingen te begaan (versnellen, couperen, in de weg rijden, etc.). Maakte ik nog in geen enkel ander land mee.

Ook de ergste vormen van verkeersagressie die ik al meemaakte, waren in NL. Ben b.v. op weg naar AMS een paar maanden geleden quasi geramd alsook quasi tot stilstand gebracht op het linker vak van de autostrade door een Moluks heethoofdje in een Audi RS6 die het niet kon verkroppen dat ik op de rechter rijstrook een hele hoop auto's rustig voorbijtaffelde, die midden/links aan 70-90 aan 't boemelen waren in een rijtje, terwijl rechts helemaal vrij was. En de keren dat ik met de motorfiets "actief" door bestuurders van personenwagens (of groter) ben gehinderd om (zelfs aan de lichten) te filefilteren, miljaar. (Mogelijks staat het in hun wetgeving niet opgenomen als toegelaten - kan wel zijn - maar je voertuig half op de onderbroken lijnen gaan manoeuvreren om die ene moto toch maar niet door te laten, ruitje af en nog wat roepen en tieren erbij... dan zit er toch écht iets niet goed in je hoofd.)  En niet 1 keer hé, maar al vaak. En ik ben vérre van de enige motard die daarover klaagt.

Ziekelijk bemoeizuchtig volkje met ferm lange tenen die énkel "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" perfect belichamen, in 't verkeer ... als je 't mij vraagt.

 

Alleen al daarom: doe maar weer 130. Dan rijden ze ook weer allemaal 130 (of mogen ze het) en gaan ze minder zeuren als een ander het wil.

  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt exact waarom ik een gloeiende hekel heb aan dat volk, @gTa.

Al is de gemiddelde Vlaming de laatste 20 jaar wel goed op weg om al even ergerlijk te zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Je zegt exact waarom ik een gloeiende hekel heb aan dat volk, @gTa.

Al is de gemiddelde Vlaming de laatste 20 jaar wel goed op weg om al even ergerlijk te zijn. 

 

exact. al moet ik zeggen dat een belg of vlaming eens met zijn lichten knippert als je die langs rechts voorbij steekt. ipv het door te hebben dat hij naar midden of rechts moet doen ze precies of er is net een wegpiraat hun gepasseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens te ritsen in NL.  't Kot is ook te klein, zelfs als je dit op een vlotte, niet-aggresieve manier doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Ik ook niet (héél hard) aan het snelheidsregime. Maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit, 't blijft een klein land.

Waar ik me bij onze noorderburen EXTREEM HARD aan stoor, is hun kijvertjesmentaliteit. Ze blijven als één van de slechtste leerlingen van de Europese klas hardnekkig links zitten, bij 3 rijstroken gaan ze quasi nooit rechts rijden, ze schuiven vaak pas op naar rechts als er een duidelijk snellere achterligger aan komt (behalve dus als zij ook al het wettelijke maximum rijden, dan blijven ze gewoon zitten), vaak gaan ze zelfs proberen anderen te 'dwingen' de (hun?) wet na te leven door hun plaats op de weg zo te kiezen dat ze anderen hinderen of door zelf overtredingen te begaan (versnellen, couperen, in de weg rijden, etc.). Maakte ik nog in geen enkel ander land mee.

Ook de ergste vormen van verkeersagressie die ik al meemaakte, waren in NL. Ben b.v. op weg naar AMS een paar maanden geleden quasi geramd alsook quasi tot stilstand gebracht op het linker vak van de autostrade door een Moluks heethoofdje in een Audi RS6 die het niet kon verkroppen dat ik op de rechter rijstrook een hele hoop auto's rustig voorbijtaffelde, die midden/links aan 70-90 aan 't boemelen waren in een rijtje, terwijl rechts helemaal vrij was. En de keren dat ik met de motorfiets "actief" door bestuurders van personenwagens (of groter) ben gehinderd om (zelfs aan de lichten) te filefilteren, miljaar. (Mogelijks staat het in hun wetgeving niet opgenomen als toegelaten - kan wel zijn - maar je voertuig half op de onderbroken lijnen gaan manoeuvreren om die ene moto toch maar niet door te laten, ruitje af en nog wat roepen en tieren erbij... dan zit er toch écht iets niet goed in je hoofd.)  En niet 1 keer hé, maar al vaak. En ik ben vérre van de enige motard die daarover klaagt.

Ziekelijk bemoeizuchtig volkje met ferm lange tenen die énkel "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" perfect belichamen, in 't verkeer ... als je 't mij vraagt.

 

Alleen al daarom: doe maar weer 130. Dan rijden ze ook weer allemaal 130 (of mogen ze het) en gaan ze minder zeuren als een ander het wil.

Ze gaan geen 130 rijden. Doen ze nu savonds ook al niet. Ze rijden links. 

Al genoeg savonds daar naartoe gereden. 

En de gti's die dat in hun gat gebeten zijn omdat je ze voorbij gaat, idd los van de moto helemaal herkenbaar.

Deze zomer zouden we beter staatskas spijzen door ze over weegbrug te laten rijden. Ontneemt ze mss de goesting om uit hun land te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Ik ook niet (héél hard) aan het snelheidsregime. Maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit, 't blijft een klein land.

Waar ik me bij onze noorderburen EXTREEM HARD aan stoor, is hun kijvertjesmentaliteit. Ze blijven als één van de slechtste leerlingen van de Europese klas hardnekkig links zitten, bij 3 rijstroken gaan ze quasi nooit rechts rijden, ze schuiven vaak pas op naar rechts als er een duidelijk snellere achterligger aan komt (behalve dus als zij ook al het wettelijke maximum rijden, dan blijven ze gewoon zitten), vaak gaan ze zelfs proberen anderen te 'dwingen' de (hun?) wet na te leven door hun plaats op de weg zo te kiezen dat ze anderen hinderen of door zelf overtredingen te begaan (versnellen, couperen, in de weg rijden, etc.). Maakte ik nog in geen enkel ander land mee.

Ook de ergste vormen van verkeersagressie die ik al meemaakte, waren in NL. Ben b.v. op weg naar AMS een paar maanden geleden quasi geramd alsook quasi tot stilstand gebracht op het linker vak van de autostrade door een Moluks heethoofdje in een Audi RS6 die het niet kon verkroppen dat ik op de rechter rijstrook een hele hoop auto's rustig voorbijtaffelde, die midden/links aan 70-90 aan 't boemelen waren in een rijtje, terwijl rechts helemaal vrij was. En de keren dat ik met de motorfiets "actief" door bestuurders van personenwagens (of groter) ben gehinderd om (zelfs aan de lichten) te filefilteren, miljaar. (Mogelijks staat het in hun wetgeving niet opgenomen als toegelaten - kan wel zijn - maar je voertuig half op de onderbroken lijnen gaan manoeuvreren om die ene moto toch maar niet door te laten, ruitje af en nog wat roepen en tieren erbij... dan zit er toch écht iets niet goed in je hoofd.)  En niet 1 keer hé, maar al vaak. En ik ben vérre van de enige motard die daarover klaagt.

Ziekelijk bemoeizuchtig volkje met ferm lange tenen die énkel "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" perfect belichamen, in 't verkeer ... als je 't mij vraagt.

 

Alleen al daarom: doe maar weer 130. Dan rijden ze ook weer allemaal 130 (of mogen ze het) en gaan ze minder zeuren als een ander het wil.

Klopt… nog aan toevoegen, als jij als snellere op linkse vak rijdt, gaan zij als tragere op rechtervak maar al te vaak “te vroeg” op het linkervak komen rijden om bijvoorbeeld een vrachtwagen voorbij te steken. Ze komen u gewoon doodleuk blokkeren terwijl ze perfect u eerst hadden kunnen doorlaten. En als je hen dan nog langs rechts passeert (er is immers ruimte en tijd zat) word je op lichtgeknipper getrakteerd 

En dat gedrag is in die 30j dat ik er kom nog geen haar veranderd 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou laten we gewoon effe met zen allen op het linker vakkie blijven rijden. Wel gezellig zo 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach breek me de bek ni open. Heb er op school gezeten. Het eerste jaar ca va nog maar dat laatste jaar echt afgeteld en gezworen nooit nog terug te keren. Gestoord volk ☺️

Ik heb een aantal nederlandse leveranciers nu en we zijn jaren later. Ca va wel maar t blijven Ollanders. 
 

Op vakantie kan ik er mij nog echt aan ergeren. Ge kunt uw gehoor ni afzetten he en het is nu ni meteen van t stilste volk 🙃. Wij zijn immers de enige bevolking op de planeet dat hun geblaat ongewild verstaat. Ik denk vaak bij mezelf … “moesten die fransen en engelsen die uitgekraamde onzin nu ook es kunnen verstaan wat zouden die ervan denken” 😆😉

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

exact. al moet ik zeggen dat een belg of vlaming eens met zijn lichten knippert als je die langs rechts voorbij steekt. ipv het door te hebben dat hij naar midden of rechts moet doen ze precies of er is net een wegpiraat hun gepasseerd.

Ze zijn inderdaad nog een paar niveaus verder op gebied van onverdraaglijkheid.

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Probeer eens te ritsen in NL.  't Kot is ook te klein, zelfs als je dit op een vlotte, niet-aggresieve manier doet.

Je zou nochtans denken dat in een land waar ze over mekaar vallen, men ritsen als logisch zou zijn. Bovendien hebben ze het steeds moraliserend over gezond verstand en respect, etc. Wel, ritsen is net een mooi voorbeeld van gezond verstand en respect. 
 

8 minuten geleden, Mich zei:

Klopt… nog aan toevoegen, als jij als snellere op linkse vak rijdt, gaan zij als tragere op rechtervak maar al te vaak “te vroeg” op het linkervak komen rijden om bijvoorbeeld een vrachtwagen voorbij te steken. Ze komen u gewoon doodleuk blokkeren terwijl ze perfect u eerst hadden kunnen doorlaten. En als je hen dan nog langs rechts passeert (er is immers ruimte en tijd zat) word je op lichtgeknipper getrakteerd 

En dat gedrag is in die 30j dat ik er kom nog geen haar veranderd 

Het probleem is niet enkel een probleem in het verkeer. Dat is slechts één van de uitingen ervan. 
Het is een probleem van jaloezie en onverdraagzaamheid. Men gunt een ander het licht in de ogen niet.

En dat is ook, volgens mij, de evolutie die ik in Vlaanderen zie. Men hecht meer belang aan uiterlijk vertoon => meer jaloezie => meer afkeurende reacties op vertoon van meer "rijkdom" dan ze zelf hebben.

Wat sociologisch interessant is, is dat men niet enkel het materiële als een teken van "rijker dan ik" ziet (e.g. hij heeft een Porsche, dus hij is rijker dan ik want ik heb een BMW), maar ook het "gedrag", e.g. hij rijdt sneller dan ik, of hij wacht minder lang in de file (bij ritsen bvb) => dus hij heeft iets "meer" dan ik => ik ga jaloers zijn. 
Nu, dat materiële, daar kan je niet eenvoudigweg iets aan doen. Maar het "gedrag" is wel iets dat iedereen in eigen hand heeft... en toch is er daar jaloezie... 
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mich zei:

Op vakantie kan ik er mij nog echt aan ergeren. Ge kunt uw gehoor ni afzetten he en het is nu ni meteen van t stilste volk 🙃. Wij zijn immers de enige bevolking op de planeet dat hun geblaat ongewild verstaat. Ik denk vaak bij mezelf … “moesten die fransen en engelsen die uitgekraamde onzin nu ook es kunnen verstaan wat zouden die ervan denken” 😆😉

De uitspraken zijn inderdaad kenmerkend. Ik spreek een paar talen redelijk goed en ik kan in het buitenland redelijk verstaan wat "toeristen" denken. Opmerkelijk is dat ik van geen enkele andere nationaliteit hetzelfde niveau van onverdraagzaamheid en "ik heb gelijk" ervaar als van de Hollanders hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid