Ga naar inhoud

Diesel, hybrid of electric?


Maxime S

Moet Maxime een vat betalen op 25 november?  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Maxime een vat betalen op 25 november?

    • Ja
      2
    • Ja, met nootjes
      19


Aanbevolen berichten

Vind het wel gek dat ze je als ITer dan geen bedrijfswagen geven, of alvast een poolcar. Bij mijn huidig project is er in de afdeling in Italie zo een systeem met poolcars. Grappige is nog zelfs dat mijn collega zei dat ze deze week opnieuw 2 diesels hebben die de hybrides gaan vervangen. 🤣

Maar indien je freelancer bent en er tegen opziet dat je zo vaak een langere tocht moet maken, zou ik ook een goedkope degelijke diesel kopen en daarmee uit. Zoals @ICM ook zegt.

Zoals die Mercedes of iets anders. Is puur A naar B kilometers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het huiskleur van je nieuwe klant toevallig rood? 

Zou kijken naar een Golf 7 Break of Skoda Superb Break met de 1.6 TDI met DSG, met voorkeur voor de laatste: comfy, zuinig en grote tank. Zuiver utiliteitsvoertuig. Ofwel LV op je vennootschap ofwel gewoon privé en kms doorrekenen (voorkeur weer voor laatste).

Corsa houden voor de lokale ritjes, waardeverlies is toch gepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Corneel zei:

Is het huiskleur van je nieuwe klant toevallig rood? 

Zou kijken naar een Golf 7 Break of Skoda Superb Break met de 1.6 TDI met DSG, met voorkeur voor de laatste: comfy, zuinig en grote tank. Zuiver utiliteitsvoertuig. Ofwel LV op je vennootschap ofwel gewoon privé en kms doorrekenen (voorkeur weer voor laatste).

Corsa houden voor de lokale ritjes, waardeverlies is toch gepakt.

Ja inderdaad, zou nog ideaal zijn mochten zij die overnemen 😉 , nog witte stickers erop en de kous is ermee af.

In zo'n Golf variant of Superb zit ik helaas ook met mijn hoofd tegen het dak. Enige mogelijkheid die ik tot op vandaag zie is een Mercedes E-klasse (zonder schuifdak). Dit weekend gaan zien met een exemplaar met schuifdak en ook daar zit ik met mijn hoofd tegen de schuine kant van het schuifdak 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mrbbs zei:

Ja inderdaad, zou nog ideaal zijn mochten zij die overnemen 😉 , nog witte stickers erop en de kous is ermee af.

In zo'n Golf variant of Superb zit ik helaas ook met mijn hoofd tegen het dak. Enige mogelijkheid die ik tot op vandaag zie is een Mercedes E-klasse (zonder schuifdak). Dit weekend gaan zien met een exemplaar met schuifdak en ook daar zit ik met mijn hoofd tegen de schuine kant van het schuifdak 😞

hoe groot ben je dan? ik ben 197cm en kan prima in een Golf zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

hoe groot ben je dan? ik ben 197cm en kan prima in een Golf zitten.

194cm maar heb een langer dan gemiddeld torso

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mrbbs zei:

Ja inderdaad, zou nog ideaal zijn mochten zij die overnemen 😉 , nog witte stickers erop en de kous is ermee af.

Patatten afrijden ermee gaat wel niet lukken :D 

Iets met WMS toevallig dat je moet doen? 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Challazer zei:

Patatten afrijden ermee gaat wel niet lukken :D 

Iets met WMS toevallig dat je moet doen? 

Nee, dat zijn de collega's. Ik ga er aan de slag als IT infra manager.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, mrbbs zei:

Ja inderdaad, zou nog ideaal zijn mochten zij die overnemen 😉 , nog witte stickers erop en de kous is ermee af.

In zo'n Golf variant of Superb zit ik helaas ook met mijn hoofd tegen het dak. Enige mogelijkheid die ik tot op vandaag zie is een Mercedes E-klasse (zonder schuifdak). Dit weekend gaan zien met een exemplaar met schuifdak en ook daar zit ik met mijn hoofd tegen de schuine kant van het schuifdak 😞

Doe veel groeten aan CFO JPM van mij.

Heb destijds meegeholpen om die Friese vestiging te verwerven. 

1 uur terug, mrbbs zei:

Had gevraagd om zo'n diesel te krijgen maar niet gekregen:

Self-propelled 4-row sieving harvester

Een Enduro.

Liever de Kwatro.

En eeuwig zwak voor de RA3060, heb een miniatuur van een vorig model (de 'Mega') op mijn bureau staan. Wat een engineering masterpiece toen die in 89 uitkwam. :inlove:

Machtig bedrijf, beste machines op die markt (volgens mij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Corneel zei:

Doe veel groeten aan CFO JPM van mij.

Heb destijds meegeholpen om die Friese vestiging te verwerven. 

Een Enduro.

Liever de Kwatro.

En eeuwig zwak voor de RA3060, heb een miniatuur van een vorig model (de 'Mega') op mijn bureau staan. Wat een engineering masterpiece toen die in 89 uitkwam. :inlove:

Machtig bedrijf, beste machines op die markt (volgens mij).

JP kent je ook als Corneel? 😉

Ik werkte bij de acquisitie van Miedema toen ook al voor Dewulf maar slechts 2 dagen in de week. Mogelijk hebben we elkaar toen wel nog gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 20/8/2024 om 15:46, mrbbs zei:

194cm maar heb een langer dan gemiddeld torso

Dat hebben we gemeen.  Ik sleur dan ook nog een hele pak overbodige kilo's mee 😋

Zitten is heel persoonlijk.

Ik zit véél beter in mijn BMW dan ik ooit in één van onze beide C-klasses (S205) heb gezeten.  Alledrie voorzien van de sportstoelen,  In de Mercedes kan de stoel niet laag genoeg, wat vooral in die met het pano-dak zorgde voor een net-niet zitpositie.   In een E-klasse is het iets beter.

Corneel stelt een Skoda Superb voor:  daar heb ik ook een poos mee gereden, en, zoals algemeen geweten, heb ik daar niet zo'n fijne herinneringen aan :  zitpositie was niet optimaal (wel meer dan plaats genoeg), maar de stoel gaf veel te weinig zijdelingse steun.  Je zit ook heel hoog (mijn referentiekader is hierin wel wat scheefgetrokken, met een Z4 en een Mini op de oprit).  Ugekens vrouw vindt dan weer haar draai niet in de BMW-stoelen, en zat wel goed in hun Skoda's.

De Superb-ophanging was heel deinerig.  De DSG-bak is minder verfijnd dan de 9G van Mercedes of de ZF van BMW. 

Ook iets om mee rekening te houden als het autosnelwegvreter is:  de gewone cruisecontrol van een Superb remt niet af:  rij je bergaf, dan loopt de snelheid op (de CC remt niet) > je tikt op de rem om te vertragen > de CC schakelt zichzelf uit.   Mijn enige flitsboete vorig jaar kon ik hieraan toeschrijven.  De CC-bediening is ook via een onnozel knoppeke op de linkerstalk.  De ACC zou wél remmen.    Voor de rest: héél zuinig, grote dieseltank, dus zotte autonomie (ik heb er eens bijna 1600 km uitgehaald).   

De gebruikte materialen zijn minder kwalitatief dan bij de gekende Duitse merken:  tapijten zijn dun, en alles blijft er in hangen, en de gebruikte plastics zijn zeer krasgevoelig (deurvakken bv.).  En het is een voorwielaandrijver - dat rijdt toch altijd minder 'planted' dan een RWD.    Het infotainment-systeem is blijkbaar gekend om er af & toe de brui aan te geven, en dat van 'mijn' Skoda hield zich hieraan.  Een reset lostte dit gewoonlijk, doch niet altijd, vlot op.  Vervelend.  Sommige BMW's zouden hier ook last van hebben, net als de vroege versies van de C-klasse.  

Rechtdoor op snelwegen rijden doet onze Mercedes beter dan de (recentere) 3-reeks:  de 3 is gevoeliger aan zijwind, aflopend asfalt en spoorvorming, daar waar de C dit beter verteert.   De BMW gaat dan weer aangenamer om met bochtige wegen. 

Qua motorkarakter ga ik ze niet vergelijken: een 220d (met nog het klassieke Mercedes-blok) of 200d (met de 1.6 ism Renault), is niet vergelijkbaar met een benzine-hybride.  Ik kan wel zeggen dat ik de afwezigheid van het dieselgeronk op de snelweg sterk weet te appreciëren (ik meen me te herinneren dat je ook nogal gevoelig bent aan storend geluid).    Een hybride zou ik in jouw geval dus zeker overwegen:  elektrisch rond de kerktoren, of in de file, en op de verbrandingsmotor op de snelweg.    De automodellen met een kleine verbrandingsmotor (zoals bij VAG en de Stellantis-groep) zou ik dan wel links laten liggen: met een lege batterij worden dat dronkaards (de batterij moet zo rap mogelijk weer vol) en voel je het gebrek aan ondersteuning door de elektromotor heel fel.  Met die van mij zat ik deze vakantie net onder de 7 l/100 km, als ik niet kon laden - en dat is maar een litertje meer dan wat ik met de diesel-Mercedes nodig had.  Een C of E300e, BMW 320/330e of een 530e zou ik dus zeker durven overwegen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Dat hebben we gemeen.  Ik sleur dan ook nog een hele pak overbodige kilo's mee 😋

Zitten is heel persoonlijk.

Ik zit véél beter in mijn BMW dan ik ooit in één van onze beide C-klasses (S205) heb gezeten.  Alledrie voorzien van de sportstoelen,  In de Mercedes kan de stoel niet laag genoeg, wat vooral in die met het pano-dak zorgde voor een net-niet zitpositie.   In een E-klasse is het iets beter.

Corneel stelt een Skoda Superb voor:  daar heb ik ook een poos mee gereden, en, zoals algemeen geweten, heb ik daar niet zo'n fijne herinneringen aan :  zitpositie was niet optimaal (wel meer dan plaats genoeg), maar de stoel gaf veel te weinig zijdelingse steun.  Je zit ook heel hoog (mijn referentiekader is hierin wel wat scheefgetrokken, met een Z4 en een Mini op de oprit).  Ugekens vrouw vindt dan weer haar draai niet in de BMW-stoelen, en zat wel goed in hun Skoda's.

De Superb-ophanging was heel deinerig.  De DSG-bak is minder verfijnd dan de 9G van Mercedes of de ZF van BMW. 

Ook iets om mee rekening te houden als het autosnelwegvreter is:  de gewone cruisecontrol van een Superb remt niet af:  rij je bergaf, dan loopt de snelheid op (de CC remt niet) > je tikt op de rem om te vertragen > de CC schakelt zichzelf uit.   Mijn enige flitsboete vorig jaar kon ik hieraan toeschrijven.  De CC-bediening is ook via een onnozel knoppeke op de linkerstalk.  De ACC zou wél remmen.    Voor de rest: héél zuinig, grote dieseltank, dus zotte autonomie (ik heb er eens bijna 1600 km uitgehaald).   

De gebruikte materialen zijn minder kwalitatief dan bij de gekende Duitse merken:  tapijten zijn dun, en alles blijft er in hangen, en de gebruikte plastics zijn zeer krasgevoelig (deurvakken bv.).  En het is een voorwielaandrijver - dat rijdt toch altijd minder 'planted' dan een RWD.    Het infotainment-systeem is blijkbaar gekend om er af & toe de brui aan te geven, en dat van 'mijn' Skoda hield zich hieraan.  Een reset lostte dit gewoonlijk, doch niet altijd, vlot op.  Vervelend.  Sommige BMW's zouden hier ook last van hebben, net als de vroege versies van de C-klasse.  

Rechtdoor op snelwegen rijden doet onze Mercedes beter dan de (recentere) 3-reeks:  de 3 is gevoeliger aan zijwind, aflopend asfalt en spoorvorming, daar waar de C dit beter verteert.   De BMW gaat dan weer aangenamer om met bochtige wegen. 

Qua motorkarakter ga ik ze niet vergelijken: een 220d (met nog het klassieke Mercedes-blok) of 200d (met de 1.6 ism Renault), is niet vergelijkbaar met een benzine-hybride.  Ik kan wel zeggen dat ik de afwezigheid van het dieselgeronk op de snelweg sterk weet te appreciëren (ik meen me te herinneren dat je ook nogal gevoelig bent aan storend geluid).    Een hybride zou ik in jouw geval dus zeker overwegen:  elektrisch rond de kerktoren, of in de file, en op de verbrandingsmotor op de snelweg.    De automodellen met een kleine verbrandingsmotor (zoals bij VAG en de Stellantis-groep) zou ik dan wel links laten liggen: met een lege batterij worden dat dronkaards (de batterij moet zo rap mogelijk weer vol) en voel je het gebrek aan ondersteuning door de elektromotor heel fel.  Met die van mij zat ik deze vakantie net onder de 7 l/100 km, als ik niet kon laden - en dat is maar een litertje meer dan wat ik met de diesel-Mercedes nodig had.  Een C of E300e, BMW 320/330e of een 530e zou ik dus zeker durven overwegen.

Merci voor je bijdrage! Ben er momenteel nog niet aan uit. Ik stel het nog een maand uit om te zien wat ik ga doen. Wil tegen begin november zeker beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid