Ga naar inhoud

Retro City Workshop (onderhoud en herstelling van oldtimers en youngtimers)


Bjorno

Aanbevolen berichten

Waarom met remmenreiniger erop gespoten? Omdat het vluchtige stof is, die als extra brandstof zou kunnen "traceren"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Bompa zei:

Waarom met remmenreiniger erop gespoten? Omdat het vluchtige stof is, die als extra brandstof zou kunnen "traceren"?

Ja als er ergens valse lucht is dan gaat de motor er op reageren en weet je waar die valse lucht trekt. Nu let op als je dit wil doen op een warme motor ❤️‍🔥.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Greg zei:

Jouw tijd kost niets, dat zou je toch moeten weten als kleine zelfstandige!

 

 

😅

Altijd leuk, van die klojo's die jouw rekening gaan maken.

En dan achter je rug slechte recensies schrijven of je zwart maken waarschijnlijk...🤦🏻‍♂️

Ja nu ik had al wel een voorgevoel dat het een "moeilijke" klant ging zijn. Volgende keer meer op mijn gevoel vertrouwen en zeggen dat ik dus geen tijd heb. 

Slechte recentie, tja de andere recentie's zullen die van hem wel snel doen verdwijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch wel iets gedaan, hij kan valse lucht al uitsluiten en kan al een nieuw vijsje bestellen omdat het andere vast zit. 

LIjkt me dat hij daarmee al een stap vooruit is. Misschien niet veel, maar dat is zo met het zoeken van problemen, stap voor stap, makkelijkste eerst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bjorno zei:

Ja als er ergens valse lucht is dan gaat de motor er op reageren en weet je waar die valse lucht trekt. Nu let op als je dit wil doen op een warme motor ❤️‍🔥.

 

Inderdaad goeie oldskool truuk. Wordt nog vaak gebruikt ook om classic koersautos in gang te steken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonvader heeft zijn tractor (Puma) er wel mee stuk gekregen, beetje teveel ingespoten of te lang, geen idee. :D

 

Heb dat trucje al meermaals gebruikt om vaccuumlekken op te sporen, werkt niet altijd even goed, soms vind je het probleem zo wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Mich said:

Inderdaad goeie oldskool truuk. Wordt nog vaak gebruikt ook om classic koersautos in gang te steken. 

Je bedoelt brake cleaner in de inlaat/op de luchtfilter spuiten veronderstel ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Bjorno zei:

Vandaag mijn eerste klant buiten gegooid. 

Klant die nog niet was langs geweest belde deze week of hij kon langs komen met zijn Mercedes 190 2.3 16V omdat hij slecht draaid. Ik zeg dat ik geen tijd heb maar hij dringt toch aan. Dus zeg ik goed je mag langs komen en dan kan even snel zien of ik iets vind. Ging normaal gisteren langskomen om 14u maar geraakte er niet meer. 
Deze morgen stond die er dan. 

Hij begint al direct dat hij op You Tube gevonden heeft wat het is 😵‍💫. Het ligt aan het blokje aan de Jetronic, dat moet je er af halen een kwartje draaien om deze rijker te zetten. Nu hij draait duidelijk te arm en ik zeg dat dit aan veel meer kan liggen en dat je eigenlijk aan dat vijsje niet moet komen en ik wil eerst eens horen of de wagen geen valse lucht trekt. Met rem reiniger op gespoten maar reageerd nergens. Hij blijft aandringen op de benzine regelaar en dus vij ik het er af. Aan de achterkant zit een klein bronze vijsje. Ik probeer het met een GOEDE schroevendraaier los te krijgen maar zit zo vast dat het bronze vijsje beschadigd geraakt. Hij dringt er op aan dat ik het toch moet los krijgen maar ik zeg hem dat het niet gaat en ik het ook niet kan open boren want zo een vijsje heb ik niet liggen. Over het algemeen ook geen goed gevoel met de klant en ik besluit het af te ronden en monteer het blokje terug en zeg dat het waarschijnlijk ergens in de brandstof regelaar of jetronic systeem zit. 

Hij zegt oke dan bedankt en wil door rijden. Ik zeg hem dan dat ik nog wel een factuur moet maken van de tijd die ik er heb ingestoken waarop hij antwoord "ge hebt niets gedaan", dan moet ik toch niet betalen. Ik zeg hem dat ik speciaal tijd voor hemtijd heb gemaakt en heb gezegd dat ik er wel even naar wilde zien zodat hij mogelijks geholpen was. Hij herhaalt dan dat ik niets gedaan heb. Uiteindelijk na wat discusie hem "vriendelijk" gevraagd het af te bollen.

 

Komt me jammer genoeg ook bekend voor. En meestal voel je dit inderdaad al van te voren zo aan, maar toch laten we ons er aan vangen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, HIM-250 zei:

Komt me jammer genoeg ook bekend voor. En meestal voel je dit inderdaad al van te voren zo aan, maar toch laten we ons er aan vangen.

Ja idd toch laat je je vangen he....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, triestig volk...zo'n klanten moet je niet hebben.

KE-Jetronic is ook niet zo evident om goede troubleshooting op te doen.

Vaak wordt er aan symptoombestrijding gedaan door bv aan die EHA valve te prutsen of aan de mengsel schroef te draaien terwijl het echte probleem ergens anders zit.

Dat doe je dus niet op een paar minuten zoals die kerel verwachtte maar door gestructureerd een aantal checks en punten af te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Stoffie zei:

Vaak wordt er aan symptoombestrijding gedaan door bv aan die EHA valve te prutsen of aan de mengsel schroef te draaien terwijl het echte probleem ergens anders zit.

Eigenlijk moet je daar niet aankomen, heeft altijd zo gestaan of hij moest er eerst zelf aan geprutst hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat heb ik hem ook 3 keer gezegd. Als je daar aan draait verdoezel je een ander probleem. Maar die van You tube me zijne baard wist het veel beter volgens hem 😂.

13 uren geleden, Mich zei:

Idd K jet dat was ni gemaakt om aan te prutsen. Bij golfjes ook ni

Op de Golf 1 Cabrio die binnen staat ook al veel liggen zoeken. Trok valse lucht langs vacuum leidingen, paar carter ontluchting leidingen en via de injectoren. Vind het wel raar dat VW niet heeft voorzien om die injectoren vast te klemmen buiten enkel op hun rubbertjes. 
En de stationair steller (zoals zovele wagens van die tijd) reageerde ook niet meer. Geprobeerd deze terug tot leven te krijgen maar geen succes. 

 

14 uren geleden, Stoffie zei:

Tja, triestig volk...zo'n klanten moet je niet hebben.

KE-Jetronic is ook niet zo evident om goede troubleshooting op te doen.

Vaak wordt er aan symptoombestrijding gedaan door bv aan die EHA valve te prutsen of aan de mengsel schroef te draaien terwijl het echte probleem ergens anders zit.

Dat doe je dus niet op een paar minuten zoals die kerel verwachtte maar door gestructureerd een aantal checks en punten af te gaan.

Nope maar het kon gewoon een leiding of pakking inlaat kunnen zijn en dan hadden we al wel een oorzaak gevonden. Maar als het dat niet is dan is het idd een zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week ook nog een 911 Targa binnen gekomen die terug in orde moet gezet worden. 

Nieuwe brandstof leidingen, vacuum leidingen, olie leidingen en olie koeler. Om dit uit te voeren moet de motor er uit.
Het zogezegde half uur dat dat maar duurt was dankzij zwaar verroeste bouten zeker niet mogelijk. 

IMG_4323.thumb.JPEG.dd994d365a2c7045c19b60e3c670600b.JPEG

IMG_4332.thumb.JPEG.54257faae12b2c437c636d05ff0111f7.JPEG

IMG_4329.thumb.JPEG.ace61a8829087f968d22d0b4d1420e0b.JPEG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen zeggen dat dat maar een half uur duurt en de realiteit is wel wat anders. Maar is idd redelijk makkelijk uit te bouwen...als er niets verroest is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het heeft hier wat langer geduurd dan gepland maar de motor zit er terug in.

Jammer genoeg is de klant niet geïntreseerd in he esthetische maar moet gewoon werken. Dus niets proper maken en oude versleten hitteschilden moesten ook blijven zitten. Zit ook al veel roest achter de motor maar ik dit moest gewoon snel even "opgekuist" worden. Zonde maar bon als kklant dat wil. 

Volgende week nog wat afwerken en dan kan die terug buiten. 

IMG_4663.thumb.JPEG.fd7a9335e1d11ca3bee6019beb166183.JPEG

IMG_4664.thumb.JPEG.7f26aba96feff7b1c2f2f71a57840011.JPEG

Wat hebben we nog binnen staan: 

- Triumph TR3A voor een nieuwe startkrans
- Ford Mustang waar heel het koel circuit vernieuwd moet worden.
- Lancia Fulvia met rem problemen
- Riley RMA met rem die blijft hangen 
- Porsche 944 S2 met wat roest die weg gewerkt moet worden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid