Ga naar inhoud

Porsche Panamera


BWS

Aanbevolen berichten

Hoek waaronder de foto genomen werd is imo niet ideaal om te oordelen. Nummerplaatopening is wel enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik overtuigd raak dat dit het resultaat is van een jobstudent die de nieuwe 911 mocht tekenen. Alleen was hij in de verkeerde schaal bezig. En is zijn poging iets wat trekt op een platgedrukte, uitgerekte 911. Bij gebrek aan inspiratie hebben ze dan toch maar zijn tekening genomen om iets nieuw op de markt te brengen.

Need to say dat de arme jongen nu nog juist de post mag ronddragen en koffie gaan halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees maar zeker dat die E-Hybrid succes zal hebben. Ik wil er zeker eens mee gaan testrijden. Een tijdje geleden nog eens kunnen rijden met een 4S. Iedereen gaat mij uitlachen, maar ik hou meer van het brutale karakter van mijn 530d. Als ik echt 130k aan een auto wil geven, dan moet deze qua rijplezier ook echt bieden wat ik wel. Daarom wil ik zeker eens met zo'n E-Hybrid rijden. Deze zal een compleet ander motorkarakter hebben dan de 4S.

Qua concept bevalt me die wagen wel. Ik woon op slechts 8km van de firma, dus kan ik iedere dag full electric naar de firma rijden. Ik vind dat wel cool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik woon op slechts 8km van de firma, dus kan ik iedere dag full electric naar de firma rijden. Ik vind dat wel cool.

 

twizy-sport-F1.jpg

 

Zoiets dan?  ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

twizy-sport-F1.jpg

 

Zoiets dan?  ;)

Zo'n Twizzy lijkt me ook wel tof om te hebben. Vorig jaar eens kunnen mee rijden. Echt wel tof om wat verplaatsingen te doen rond de kerkentoren. 

Deze F1-versie is natuurlijk supercool. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag onze boekhouder op bezoek gehad. Hij heeft ondertussen al meerdere klanten die een E-Hybrid hebben besteld. Hij heeft ook voor mij eens een vergelijking gemaakt qua kosten tussen een 530d van 75k euro en deze Panamera van 130k euro. rekening houdend met de hoger blijvende restwaarde is een E-Hybrid na 4 jaar ca. 15k euro goedkoper, aan 40k km per jaar.  :huh:

 

Wel stel ik mij de vraag hoeveel zo'n E-Hybrid effectief aan benzine zal verbruiken. Ik denk dan aan snelwegritten aan 130 op de teller. Ik denk dan aan wat sportievere ritten over korte afstanden. Ook stel ik mij de vraag hoe snel je kan accelereren met enkel de electromotor? Geeft dat een mooie duw, of is dat eerder taffelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taksen moeten al heel laag zijn eer ge met 40k per jaar beter af zijt met een benzine, zeker als die nog es het dubbel kost in aankoop

 

Een hybride slaat ook nergens op als ge veel snelweg doet, ge zeult die zooi eigenlijk alleen maar mee omdat di rupo het wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht net dat je op de snelweg kan rijden in combinatie van beide motoren, zodat de verbrandingsmotor heel weinig verbruikt. Of heb ik dat mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze geven zelfs geen verbruikscijfers op voor binnen/buiten bebouwde kom, enkel gemengde cyclus.

Zegt genoeg, denk ik? Ik vrees dat dat op de snelweg gewoon een Panamera is met een rugzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leven we toch in een hypocriete wereld.

 

Het is zoals in Top Gear eerder al eens een gezegd werd. Het is niet met welke auto je rijdt, maar wel hoe je ermee rijdt wat het verbruik bepaalt.

Ik denk wel dat je met zo'n E Hybrid zuinig kan rijden.

In andere testverslagen lees ik dat het verbruik op de snelweg minder dan 6 liter is, en 8 liter bij een gemengde rit aan een normaal vlot tempo.

Ik kan bij mijn 530d ook gemakkelijk een verbruik halen van +12 liter. 

 

Het gaat uiteindelijk over die 71gr CO2 die ervoor zorgt dat deze wagen als bedrijfswagen fiscaal zeer interessant is, en dan vooral in deze klasse van wagens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Artemis cycle is redelijk waarheidsgetrouw. Maar de grote constructeurs houden dat natuurlijk tegen.

 

Al is het voor regenerative braking en soortgelijke toepassingen zinvoller om de Artemis cycle te gaan, halen ze betere verbruikscijfers dan bij NEDC omwille van de meerdere acceleraties/deceleraties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid