Matteus 510 Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Merk je dat trouwens in het rijden of je met zo een hybride onderweg bent? En dan heb ik het niet over motorgeluid ofzo, maar puur het rijden op zich. Dan doel je vooral op weggedrag, balans, grip, etc. vermoed ik? Dat voel je bijna niet, tenzij je echt onnozel begint te doen. Er is imo maar 1 panamera die 'anders' is dan alle andere panamera's, en dat is de GTS. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Hoezo? (interested! en niet gierig zijn met woorden!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Hoezo? (interested! en niet gierig zijn met woorden!) De GTS is gewoon een andere auto dan een Panamera. Is echt ongelooflijk hoe dat rijdt. Geschift agiel en direct, motorsound (hoewel dat niet veel met weggedrag te maken heeft, I know, maar wel met 'beleving') is verslavend (beste sound uit een hedendaagse Porsche imo), programmatie PDK en DME is zoals ze moet zijn (in Sport/Sport plus is dat +- dubbel zo agressief als bij een gewone Pana S. Bijv. tijdens terugschakelen, 'springt' de naald echt van 3 naar 5k zonder te stijgen (if you know what I mean)). Als je onder die auto staat, kijkend naar de ophanging, zou je nooit durven verwachten dat het verschil zo immens is. Maar de waarheid is dat gewoon alles wat je ziet GTS-specifiek is: dempers en veerbalgen, alle ophangingsarmen (dus rubbers/gewrichten), stabi's, etc. Echt een ongelooflijk machien. De énige 2 dingen die die kar mist, in mijn nederige mening, is PCCB en RWD. De 'bite' van de PCCB's zouden perfect passen bij het aggressieve karakter van de auto, en minder gevoelsverandering creëeren wanneer je hard gaat. En imo verliest 'ie toch nog een beetje speelsheid door de AWD. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Kijk, daar word ik nou blij van, van zo'n dingen te lezen 's morgens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Spreek je dan over eentje met PDCC, of met de standaard ophanging? (Die laatste zou zeer 'taut' zijn, passend bij die kar.) Is er zo geen trucje (zoals vroeger met 911) dat je kan uithalen met de handrem waardoor je er 'n RWD van maakt, oid? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Spreek je dan over eentje met PDCC, of met de standaard ophanging? (Die laatste zou zeer 'taut' zijn, passend bij die kar.) Is er zo geen trucje (zoals vroeger met 911) dat je kan uithalen met de handrem waardoor je er 'n RWD van maakt, oid? Nog niet met eentje gereden zonder PDCC en zonder luchtvering, dus daar durf ik mij niet over uitspreken. Ik weet wel dat ik bij een Panamera S het weggedrag van een staalgeveerde leuker vind dan eentje op gebakken lucht. Staalveren hebben altijd een 'droger' karakter, en zijn naar mijn gevoel precies steiler progressief dan luchtbalgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 En dat remgevoel, kan je daar niks aan doen door andere blokken te steken? Is dat verschil bij de Cayenne ook zo groot (GTS)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Vandaag uitgebreid gereden met de nieuwe 4S, niet kapot van. Hybride is ook m'n ding niet. Redelijk flets van blok, voelt op geen moment als een auto met 416pk. Op de drie testwagens noteerden we gemiddelde verbruiken van resp. 1, 2,1 en 4,6 liter. Dit bij gewone rijstijl over verschillende trajecten. Ik hoop dat je toch een fijne dag had. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Hybride is ook m'n ding niet. Redelijk flets van blok, voelt op geen moment als een auto met 416pk.Daar was ik al bang voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Vandaag uitgebreid gereden met de nieuwe 4S, niet kapot van. Hybride is ook m'n ding niet. Redelijk flets van blok, voelt op geen moment als een auto met 416pk. Op de drie testwagens noteerden we gemiddelde verbruiken van resp. 1, 2,1 en 4,6 liter. Dit bij gewone rijstijl over verschillende trajecten. True, ben ook nooit gek geweest van dat 3 liter TFSI blok. Altijd al saaie fletse boel geweest, om nog maar te zwijgen over de 'sound' (lees: lawaai). Dat verbruik, is dat per lichtjaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 En dat remgevoel, kan je daar niks aan doen door andere blokken te steken? Is dat verschil bij de Cayenne ook zo groot (GTS)? Misschien dat je wel wat kan manipuleren met andere blokken, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Bij de Cayenne is het verschil gelijkaardig idd. GTS is een totaal andere auto om mee te rijden dan een gewone S. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Dat verbruik, is dat per lichtjaar? Gewone rijstijl bij verschillende trajecten: - De Lippenslaan op en af op dinsdagochtend - De Lippenslaan op en af op zondagmiddag - De Lippenslaan op en af op zondagmiddag met regelmatig stoppen/vertrekken voor overlopende autospotters Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 True, ben ook nooit gek geweest van dat 3 liter TFSI blok. Altijd al saaie fletse boel geweest, om nog maar te zwijgen over de 'sound' (lees: lawaai). Dat verbruik, is dat per lichtjaar? standaard is dat blok inderdaad niks speciaal, weinig koppel en trekt niet meer boven de 5000tr/min. ik heb datzelfde blok in mn s5. Enkele maanden geleden heb ik er mrc software laten opzetten bij DVX ( 479 pk en 608nm), awel diene motor is niet meer herkenbaar, echt aangenaam nu, het voelt zelfs sportief aan. indien dit mogelijk zou zijn bij de hybride bekomt men een systeemvermogen van 562 pk en 758Nm zou deze dan nog flets aanvoelen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Het probleem bij de hybride is dat het motorvermogen door een gewone drogeplaatkoppeling moet (koppelt of ontkoppelt de motor van de aandrijflijn tijdens het rijden), en weet niet zeker of die zo'n koppel-toename aankan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 En ben je nog wel goed bezig als je een 130.000 euro kostende auto met een "platte" 3L V6 turbo en een waanzinnig ingewikkeld hybride-systeem (waar je écht wel garantie op wil als er iets stuk gaat), hetwelke ervoor zorgt dat die auto fiscaal interessant is (wat ook meteen de hoofdreden is dat je dié kar koopt en geen 3L diesel oid), gaat chiptunen naar waarden waar je je an sich al vragen mag bij stellen? Op een dieselke, allez ok, maar zó'n kar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Dan koop je je beter voor 130k een GT3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 En ben je nog wel goed bezig als je een 130.000 euro kostende auto met een "platte" 3L V6 turbo en een waanzinnig ingewikkeld hybride-systeem (waar je écht wel garantie op wil als er iets stuk gaat), hetwelke ervoor zorgt dat die auto fiscaal interessant is (wat ook meteen de hoofdreden is dat je dié kar koopt en geen 3L diesel oid), gaat chiptunen naar waarden waar je je an sich al vragen mag bij stellen? Op een dieselke, allez ok, maar zó'n kar? bij een pana turbo is dat minder nodig, maar als je +- prestaties van een turbo wil , maar je wil onze elio zo weinig mogelijk sponseren denk ik dat een gechipte plug in hybride een leuk alternatief kan zijn . Dat je meer kans hebt op brokken ben ik volledig mee eens, maar voor het prijsverschil en vaa verschil mogen der al een zak kosten aan komen voordat je verlies erop gaat doen. hoeveel ecokrellen die 2 jaar geleden gekocht zijn met sponsering ( 15 % )van de staat rijden er nu niet gechipt rond, ik weet toch van vele. ze konden toen ook een zwaardere gekocht hebben , maar 15% extra korting is verleidelijk he . 2sec google , voor de vorige hybrid, dus nieuwe zal ook wel komen RaceChip TB Ultimate Tuning Aanpassing 356 kW + 28% 484 pk + 28% 737 Nm + 27% tot 1l / 100km € 549.00 incl. BTW Gratis verzending in heel Europa Verzendingskosten in andere landen: hier In voorraad en meteen leverbaar voor mij stelt dat probleem zich niet,een auto van 130k is buiten mijn budget Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Ook buiten 't mijne, maar niettemin vind ik een hyperdure hybrid gaan chippen one of the worst ideas ever... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.884 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2013 idd, dat moet toch qua afstelling super moeilijk zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 30 augustus 2013 Delen Geplaatst: 30 augustus 2013 idd, dat moet toch qua afstelling super moeilijk zijn? Ik denk eigenlijk dat dat nogal meevalt, om niet te zeggen dat het misschien zelfs geen zak uitmaakt qua moeilijkheidsgraad tussen een hybride of een niet hybride voertuig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.884 Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Ik denk eigenlijk dat dat nogal meevalt, om niet te zeggen dat het misschien zelfs geen zak uitmaakt qua moeilijkheidsgraad tussen een hybride of een niet hybride voertuig.Ik ging af op filmpjes van bv. de 918 waar ze het hadden over het feit dat ze de elektrische motoren zo "seamless" mogelijk laten inkicken. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn des te beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Ik ging af op filmpjes van bv. de 918 waar ze het hadden over het feit dat ze de elektrische motoren zo "seamless" mogelijk laten inkicken. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn des te beter Als ik dat zeg wil dat niet zeggen dat dat zo is. Wat ik zeg is gebaseerd op wat ik weet over de werking van het systeem, en over wat ik weet over chiptuning. Imo kan je perfect de verbrandingsmotor meer piekvermogen geven zonder dat de werking van het hybridesysteem daardoor in de war geraakt. Het is de bedoeling dat 100% motorvermogen dan bijv. 80% wordt, en dus 100% wordt bereikt door het gaspedaal diep genoeg in te drukken. Dan is er geen sprake van interferentie met het hybride/elektrische gedeelte. Je kan natuurlijk ook chippen zoals bepaalde bedrijven, en vooral gewoon de gaspedaalreactie agressiever maken. Dan weet ik niet of dat wel nog zo verstandig is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 1 september 2013 Delen Geplaatst: 1 september 2013 Ik heb er ook vertrouwen in dat dat kan ... maar ik heb geen vertrouwen in het gedrag van de importeur of de constructeur als er iets stuk gaat aan de auto (aandrijving) en men detecteert dat 'ie niet meer origineel staat. 't Komt me voor dat die techniek, die toch nog vrij nieuw is, bijzonder duur kan zijn om te herstellen en als je zo je garantie kwijtspeelt ... pijnlijk. Ik zou het met zo'n ding niet durven. Als je sneller wil, koop een snellere auto. Als je goedkoop wil rijden en wil cheaten, koop een diesel en chip die. Maar zoiets? Brrrr... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Bij elke auto heb je toch warranty void wanneer gechipt? Althans dat is bij ons op dit moment toch zo. Zodra wij, de importeur, of PAG zien dat de motorsoftware niet meer origineel is, is het geen garantie meer op motorstuurdoos en aandrijving (motor & versnellingsbak). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Mmmm, de Panamera diesel krijgt 300 pk en 650 Nm en een sperretje. (MY14) Da's nieuw voor mij! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.