luigi 46 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 waar is er al meer info te vinden over die upgrade van de dieselmotor? Sper is een optie veronderstel ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 De E-Hybrid kost 25k euro meer dan de diesel. Wel zal 'm fiscaal interessanter zijn, wat deze kloof weer zal dichten. Welke zouden jullie kiezen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 waar is er al meer info te vinden over die upgrade van de dieselmotor? Sper is een optie veronderstel ik? Porsche-site. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.317 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Is er een reden waarom ze het op een luxekar als de Panamera het er WEL standaard opzetten? Heeft die kar dat echt nodig? Bij een sportwagen als de Cayman of 991 is het dan wel een optie? Vreemd eigenlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 op een sportwagen betalen mensen extra daarvoor, op een panamera niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Is er een reden waarom ze het op een luxekar als de Panamera het er WEL standaard opzetten? Heeft die kar dat echt nodig? Bij een sportwagen als de Cayman of 991 is het dan wel een optie? Vreemd eigenlijk Pana diesel = veel koppel via automaat naar achterwielen. Ik vind het bij de 250pk versie al op het randje zonder sper, op sommige momenten. Tractiecontrole grijpt dan nogal zwaar in en je hebt het gevoel dat je niet kan accelereren. (bijv. forsig vertrekken uit stilstand terwijl je afslaat) Dus ik denk dat het de driveability en vooral de sportiviteit van de diesel ten goede zal komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Is er een reden waarom ze het op een luxekar als de Panamera het er WEL standaard opzetten? Heeft die kar dat echt nodig? Bij een sportwagen als de Cayman of 991 is het dan wel een optie? Vreemd eigenlijk een 911 heeft veel meer tractie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 oktober 2013 Delen Geplaatst: 8 oktober 2013 vanaf 1:05 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Ik vond een interessant testverslag van het volledige gamma van de facelift Panamera. Vooral de meningen over de diesel en E-Hybrid interesseren mij. Iedereen grijpt om fiscale redenen naar zo'n E-Hybrid, maar rijdt dat wel goed? Een diesel is ruim 200kg lichter. Ook heeft deze nu 300pk, en is standaard voorzien van een sper. Ok, het is geen 4x4, maar dat zorgt toch ook voor betere grip tov een RWD zonder sper. En dan is er nog het prijskaartje wat 25k euro lager ligt dan een E-Hybrid. Dit zijn de bevindingen: Panamera diesel: Press the Sport Plus button on the center console and a new world opens up. Suspension tightens, the engine becomes a lot more responsive, the gearbox holds on to gears longer and the exhaust tune becomes much louder. Although our Diesel doesn’t have the optional sports exhaust its tune is already very pleasant to say the least. After a stretch of winding road through the hills it even made us wonder if we were really driving a Panamera Diesel and not a petrol powered variant. The engine and exhaust sound so different from any other diesel on the market, hats of to the Porsche engineers. Besides the sound there is another strong feat the 2014 Panamera Diesel has; its handling. It is a noteworthy feat that the Panamera handles as good or maybe even better than a 996 or even 997 Porsche 911. Its steering is direct and sharp, corner after corner the Panamera goes exactly there where you want it to go. Considering the extreme weight difference between the 911 and Panamera this is a major achievement and largely due to the effort put into finding the right setup. The Panamera Diesel obviously lacks power to really impress under acceleration but thanks to its relative low weight, handling and excellent sound it felt much sportier than we expected. Panamera E-Hybrid: On the last stretch of road back to Porsche GB we switch on Sport and see how the S E-Hybrid compares to the other second gen Panameras we drove. Compared to the Diesel it is not nearly as sporty, despite slightly faster acceleration it is the lack of sound and the extra weight you clearly feel when going round bends that make it isn’t. Add a significant higher price tag and fairly limited range in full eletric mode and it makes that the S E-Hybrid is primarily a good fit for those seeking tax benefits or those that drive ultra short distances. For most others the extra weight and cost won’t offset the benefits of the plug-in hybrid drivetrain. Conclusie: De diesel rijdt gewoon stukken beter dan zo'n hybride. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Als je meer dan een vijf wil zie ik niet meteen wat je anders kan kopen dan zo een panamera diesel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Een 640d xDrive GC. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 das maar een beetje meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.626 Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Ze moeten voor BMWMB een M650d GC uitbrengen. Zal misschien iets voor de LCI zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.871 Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Kans is groot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Toch zou ik voor de Panamera kiezen. Zo'n 6GC lijkt me teveel op mijn 5, en dan heb ik het vooral over het interieur. Het dashboard is wel nog knapper, maar de klokken, het scherm van de idrive en de airco is gewoon krak hetzelfde. Als ik +50k bijleg voor een andere auto, dan moet het ook wel een 'andere' auto zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 december 2013 Delen Geplaatst: 1 december 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.864 Geplaatst: 1 december 2013 Delen Geplaatst: 1 december 2013 Topic over Porsche en het enige wat je hier leest is gemelk over diesel, automatische versnellingsbak en fiscaal vriendelijk.., FFS! Als je een Porsche wil, koop er één. Else, if you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen! Grrr! Als ik een Porsche Panamera bekijk, dan is er maar één vraag: biedt deze wagen een rijplezier en rijgevoel van een echte Porsche met het voordeel dat er vier man kan van genieten? En hierover lees ik hier niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Topic over Porsche en het enige wat je hier leest is gemelk over diesel, automatische versnellingsbak en fiscaal vriendelijk.., FFS! Als je een Porsche wil, koop er één. Else, if you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen! Grrr! Als ik een Porsche Panamera bekijk, dan is er maar één vraag: biedt deze wagen een rijplezier en rijgevoel van een echte Porsche met het voordeel dat er vier man kan van genieten? En hierover lees ik hier niks. heb je het nu nog niet geleerd? Daar gaat het helemaal niet over! Je moet vooral niet te veel bezig zijn met rijden en gewoon genieten van de zetelverwarming, de computergestuurde versnellingsbak, het verwarmde houten stuur en de Burmeister audio met 45 speakers en 3845 Watt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.864 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 heb je het nu nog niet geleerd? Daar gaat het helemaal niet over! Je moet vooral niet te veel bezig zijn met rijden en gewoon genieten van de zetelverwarming, de computergestuurde versnellingsbak, het verwarmde houten stuur en de Burmeister audio met 45 speakers en 3845 Watt. Dan moet je je een S-klasse kopen. Punt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 iemand foto's van de twintig inch turbo ii velgen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-krikke- 1.425 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Ai nee, hier wordt al evenveel gemelkt als elders... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Als ik een Porsche Panamera bekijk, dan is er maar één vraag: biedt deze wagen een rijplezier en rijgevoel van een echte Porsche met het voordeel dat er vier man kan van genieten? Ja. Zelfs met de dieselmotor, maar sowieso met benzinemotor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Maar niet met een hybride blijkbaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 las het ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.