Ga naar inhoud

Porsche Panamera


BWS

Aanbevolen berichten

De E-Hybrid kost 25k euro meer dan de diesel. Wel zal 'm fiscaal interessanter zijn, wat deze kloof weer zal dichten.

Welke zouden jullie kiezen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar is er al meer info te vinden over die upgrade van de dieselmotor? Sper is een optie veronderstel ik?

Porsche-site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een reden waarom ze het op een luxekar als de Panamera het er WEL standaard opzetten? Heeft die kar dat echt nodig?

 

Bij een sportwagen als de Cayman of 991 is het dan wel een optie? Vreemd eigenlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een reden waarom ze het op een luxekar als de Panamera het er WEL standaard opzetten? Heeft die kar dat echt nodig?

 

Bij een sportwagen als de Cayman of 991 is het dan wel een optie? Vreemd eigenlijk :D

 

 

Pana diesel = veel koppel via automaat naar achterwielen.  Ik vind het bij de 250pk versie al op het randje zonder sper, op sommige momenten.  Tractiecontrole grijpt dan nogal zwaar in en je hebt het gevoel dat je niet kan accelereren. (bijv. forsig vertrekken uit stilstand terwijl je afslaat)

 

Dus ik denk dat het de driveability en vooral de sportiviteit van de diesel ten goede zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is er een reden waarom ze het op een luxekar als de Panamera het er WEL standaard opzetten? Heeft die kar dat echt nodig?

 

Bij een sportwagen als de Cayman of 991 is het dan wel een optie? Vreemd eigenlijk :D

 

 

een 911 heeft veel meer tractie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Ik vond een interessant testverslag van het volledige gamma van de facelift Panamera.

Vooral de meningen over de diesel en E-Hybrid interesseren mij. Iedereen grijpt om fiscale redenen naar zo'n E-Hybrid, maar rijdt dat wel goed? Een diesel is ruim 200kg lichter. Ook heeft deze nu 300pk, en is standaard voorzien van een sper. Ok, het is geen 4x4, maar dat zorgt toch ook voor betere grip tov een RWD zonder sper. En dan is er nog het prijskaartje wat 25k euro lager ligt dan een E-Hybrid.

 

Dit zijn de bevindingen:

 

Panamera diesel: Press the Sport Plus button on the center console and a new world opens up. Suspension tightens, the engine becomes a lot more responsive, the gearbox holds on to gears longer and the exhaust tune becomes much louder. Although our Diesel doesn’t have the optional sports exhaust its tune is already very pleasant to say the least. After a stretch of winding road through the hills it even made us wonder if we were really driving a Panamera Diesel and not a petrol powered variant. The engine and exhaust sound so different from any other diesel on the market, hats of to the Porsche engineers.

Besides the sound there is another strong feat the 2014 Panamera Diesel has; its handling. It is a noteworthy feat that the Panamera handles as good or maybe even better than a 996 or even 997 Porsche 911. Its steering is direct and sharp, corner after corner the Panamera goes exactly there where you want it to go. Considering the extreme weight difference between the 911 and Panamera this is a major achievement and largely due to the effort put into finding the right setup. The Panamera Diesel obviously lacks power to really impress under acceleration but thanks to its relative low weight, handling and excellent sound it felt much sportier than we expected.

 

 

Panamera E-Hybrid: On the last stretch of road back to Porsche GB we switch on Sport and see how the S E-Hybrid compares to the other second gen Panameras we drove. Compared to the Diesel it is not nearly as sporty, despite slightly faster acceleration it is the lack of sound and the extra weight you clearly feel when going round bends that make it isn’t. Add a significant higher price tag and fairly limited range in full eletric mode and it makes that the S E-Hybrid is primarily a good fit for those seeking tax benefits or those that drive ultra short distances. For most others the extra weight and cost won’t offset the benefits of the plug-in hybrid drivetrain.

 

Conclusie: De diesel rijdt gewoon stukken beter dan zo'n hybride.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou ik voor de Panamera kiezen. Zo'n 6GC lijkt me teveel op mijn 5, en dan heb ik het vooral over het interieur. Het dashboard is wel nog knapper, maar de klokken, het scherm van de idrive en de airco is gewoon krak hetzelfde. Als ik +50k bijleg voor een andere auto, dan moet het ook wel een 'andere' auto zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Topic over Porsche en het enige wat je hier leest is gemelk over diesel, automatische versnellingsbak en fiscaal vriendelijk..,

FFS! Als je een Porsche wil, koop er één. Else, if you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen!

Grrr!

Als ik een Porsche Panamera bekijk, dan is er maar één vraag: biedt deze wagen een rijplezier en rijgevoel van een echte Porsche met het voordeel dat er vier man kan van genieten?

En hierover lees ik hier niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic over Porsche en het enige wat je hier leest is gemelk over diesel, automatische versnellingsbak en fiscaal vriendelijk..,

FFS! Als je een Porsche wil, koop er één. Else, if you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen!

Grrr!

Als ik een Porsche Panamera bekijk, dan is er maar één vraag: biedt deze wagen een rijplezier en rijgevoel van een echte Porsche met het voordeel dat er vier man kan van genieten?

En hierover lees ik hier niks.

 

heb je het nu nog niet geleerd? Daar gaat het helemaal niet over! Je moet vooral niet te veel bezig zijn met rijden en gewoon genieten van de zetelverwarming, de computergestuurde versnellingsbak, het verwarmde houten stuur en de Burmeister audio met 45 speakers en 3845 Watt.

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het nu nog niet geleerd? Daar gaat het helemaal niet over! Je moet vooral niet te veel bezig zijn met rijden en gewoon genieten van de zetelverwarming, de computergestuurde versnellingsbak, het verwarmde houten stuur en de Burmeister audio met 45 speakers en 3845 Watt.

:D

Dan moet je je een S-klasse kopen. Punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een Porsche Panamera bekijk, dan is er maar één vraag: biedt deze wagen een rijplezier en rijgevoel van een echte Porsche met het voordeel dat er vier man kan van genieten?

 

Ja. Zelfs met de dieselmotor, maar sowieso met benzinemotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid