Ga naar inhoud

BMW G90 M5


ma:

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

uw madam moet er toch niet mee rijden? gij koopt toch wat gij wilt en zij heeft hare auto

De Taycan was haar auto. :lolz:

(Dus eigenlijk heeft Naish niets te zeggen)

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lectra zei:

Een nieuwe M5 fiscaal interessant ? 🤨

LV dan ?

Goeie 1000 taks per jaar en 55 eur inschrijving dat is in mijn ogen goedkoop. M3 heeft iets meer taks en 10k inschrijving...

CO2 uitstoot tussen 35 en 40, dus 100% aftrekbaar en VAA dus ook goedkoop.

9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

uw madam moet er toch niet mee rijden? gij koopt toch wat gij wilt en zij heeft hare auto

Zoals brilsmurf opmerkt, de Taycan is mijn madam haar auto, dus zij rijdt daar zo goed als al haar ritten mee. 

Maar het is bij ons thuis ook de gezinswagen, dus ik rij daar ook wel regelmatig mee natuurlijk. En soms gebruik ik die ook eens en dan rijdt madam over het algemeen met de clubman of GT3.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Goeie 1000 taks per jaar en 55 eur inschrijving dat is in mijn ogen goedkoop. M3 heeft iets meer taks en 10k inschrijving...

CO2 uitstoot tussen 35 en 40, dus 100% aftrekbaar en VAA dus ook goedkoop.

Zoals brilsmurf opmerkt, de Taycan is mijn madam haar auto, dus zij rijdt daar zo goed als al haar ritten mee. 

Maar het is bij ons thuis ook de gezinswagen, dus ik rij daar ook wel regelmatig mee natuurlijk. En soms gebruik ik die ook eens en dan rijdt madam over het algemeen met de clubman of GT3.

Enkel voor het stukje kosten/afschrijving in 2024 natuurlijk, en leveringen gebeuren pas in 2025 dus 75%, dan 50%, dan 25%...

Maar nog altijd immens interessant.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Enkel voor het stukje kosten/afschrijving in 2024 natuurlijk, en leveringen gebeuren pas in 2025 dus 75%, dan 50%, dan 25%...

Maar nog altijd immens interessant.

Dan nog vind ik het interessanter als zijn vele alternatieven, zoals ik er zelf ook één bezit. 😉 

Nogmaals, het gewicht baart me zorgen, dus eerst proberen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens eentje geconfigureerd, een berline omdat een break nog niet te configureren is, en ik kom op 158k euro. Dat valt best nog wel mee vind ik, als ik vergelijk met de huidige prijs van een etron GT.

Fire red en Silverstone interieur. Mooi!

download.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, BMWMB zei:

Net eens eentje geconfigureerd, een berline omdat een break nog niet te configureren is, en ik kom op 158k euro. Dat valt best nog wel mee vind ik, als ik vergelijk met de huidige prijs van een etron GT.

Fire red en Silverstone interieur. Mooi!

download.png

De Touring valt al qua kleuren samen te stellen op de DE website of de individual website 🙂 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/8/2024 om 08:39, Naish zei:

Goeie 1000 taks per jaar en 55 eur inschrijving dat is in mijn ogen goedkoop. M3 heeft iets meer taks en 10k inschrijving...

 

Dat is wel geniaal. @Tommie idee voor wallonie? Ik neem aan 5k BIV en dan 2.5 per jaar of zo? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/8/2024 om 16:51, SpeedExceed zei:

Nogmaals, het rijden zal veel bepalen. Mijn SV is inderdaad ook geen 911 qua rijden/weggedrag, maar dat weet je als je een grote SUV koopt. Een RS6 bv. rijdt veel 'vlotter'. En ik vrees dat dat bij de nieuwe M5 zo niet gaat zijn.

Je hebt natuurlijk de hoeveelheid gewicht en dan hoe hoog dat gewicht van de grond ligt, wat bij een M5 wel gunstiger zal zijn dan bij een suv.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/8/2024 om 10:29, Super95 zei:

Je hebt natuurlijk de hoeveelheid gewicht en dan hoe hoog dat gewicht van de grond ligt, wat bij een M5 wel gunstiger zal zijn dan bij een suv.

Ja, maar het blijft natuurlijk 2,5 ton. Dat voel je sowieso... 
Al moet het wel gezegd dat BMW er wonderwel in slaagt om die zware auto's lichter te doen aanvoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! 

Op mijn E70 indertijd ook wreed van onder de indruk geweest dat die zijn gewicht niet toonde, of toch niet in vergelijking met gelijkaardige auto's.

Tijd terug even kort met de M3 touring testgereden en daar identiek hetzelfde gevoel. Op zich geen lichte auto maar ik had nu niet het idee dat die zwaarde aanvoelde dan mijn F80 (en dat was nog sedan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid