Ga naar inhoud

BMW i5 vs 540d vs 530e


PJH

Welk triestig spel kies je?  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk triestig spel kies je?

    • i5
      18
    • 540d
      40
    • 530e
      3


Aanbevolen berichten

:lolz:sorry mannen maar vuile handen als argument. Serieus? 

Allemaal een beetje onder een stolp aan het leven zeker.

Straks zeg je nog dat je bleinen krijgt van die prise in en uit te steken.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tanken is heel zeker een stinkboel. 

Laden is ook vervelend als er geen kabel aan de laadpaal hangt, en je de kabel uit de auto moet nemen, en na het laden weer moet oprollen. Ik zie mijn vrouw dat niet graag doen in een wit kleedje na een regenbui...

Allebei hebben ze dus nadelen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Fr79 zei:

't is hier precies ook gigantisch off-topic aan het gaan...

Misschien kan @ir_fuel een deel verplaatsen naar het laadpaal infra topic? 😅

34 minuten geleden, Tjeu zei:

Waarom heb je de laadpaal niet aan de andere kant gehangen (tegen de afsluiting met de buur veronderstel ik?) en ter hoogte van de middelste wagen zijn laadingang? 
Zou toch pak handiger zijn? en dan kon je de laadkabel zelf nog in haken leggen die aan het scheidingshek/wand hangen, zodat die nooit op de grond moet liggen.

Niet aan gedacht bij de bouw van de woning, en ik vind dat ook niet mooi. Nu klopt het esthetische plaatje met de kabels die op de juiste plaats uit de muur komen.

Daarnaast neemt een paalmontage ook meer plaats in dan een muurmontage. Je spreekt al snel over 10cm extra, gerekend vanaf de voet. Bij een maat van mij (zie foto) hebben ze zo een hindernis van jewelste gemaakt (en ironisch genoeg zit de laadpoort nu ook bij hem aan de verkeerde kant). Het laadstation zelf is 13cm dik, daar zit dan nog een stekker in, en het staat niet tegen de perceelsgrens (kan misschien dichter gezet worden na plaatsen afsluiting). Die is gewoon een halve meter nuttige ruimte kwijt.

Als je dan maar 3 meter hebt, wil je die hindernis niet. Ik denk dat ik met de rolcontainers niet meer zou kunnen passeren zonder een paar wagens eerst te verplaatsen. En ja ik weet dat er slanke laadpalen bestaan, maar 4K vond ik er wat over en ik weet dan nog niet eens of ze wel alle nodige features hebben.

laadpaal_dvt.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, BMWMB zei:

na het laden weer moet oprollen

Bij een collega van mij heeft er eens een hond dunnekes gekakt op zijn laadkabel :D

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PJH zei:

Bij een collega van mij heeft er eens een hond dunnekes gekakt op zijn laadkabel :D

Bij mij een duif 😞 en er zat een naaktslak op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Bij mij een duif 😞 en er zat een naaktslak op.

Ik weet genoeg, ban de EV

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet perfect waar ik moet staan om tijdens het tanken van de BMW het meeste de getankte benzine te ruiken :inlove:

30-tal cm naast en achter het rechterachterlicht, daar ruik je dat het beste!

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bompa zei:

Ik weet perfect waar ik moet staan om tijdens het tanken van de BMW het meeste de getankte benzine te ruiken :inlove:

30-tal cm naast en achter het rechterachterlicht, daar ruik je dat het beste!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest in het dilemma een manuele F10 met 6- of 8-cilinder benzine zitten, dan direct die. Maar uit het trio mijn toekomstige… 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso 540d ! 3.0d blijft echt zo'n zalig blok. 

Het idee dat je op gelijk welk moment, gelijk waar naar toe kan rijden zonder te moeten nadenken of je al dan niet gaat kunnen laden onderweg of ter plekke, blijft voor mij de belangrijkste reden om geen EV te kiezen. :inlove:

En blijkbaar kotsen kinders ook rapper in elektrische auto's. nog een reden. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

En blijkbaar kotsen kinders ook rapper in elektrische auto's.

Goed gekweekt!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Maxime S zei:

En blijkbaar kotsen kinders ook rapper in elektrische auto's. nog een reden. 

Ik vermoed omdat one pedal drive in het begin voor veel chauffeurs wennen is. Ik ben er in geslaagd mijzelf mottig te rijden de eerste keer dat ik "sportief" (nuja) met de iX3 ging rijden. :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 daily zou voor mij een compromis zijn, de 530e. Ik doe niet graag korte afstanden met mijn diesel en als alleskunner komt EV te kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, glennvc zei:

Ik vermoed omdat one pedal drive in het begin voor veel chauffeurs wennen is. Ik ben er in geslaagd mijzelf mottig te rijden de eerste keer dat ik "sportief" (nuja) met de iX3 ging rijden. :D

Daar zeg je iets!
Ook ooit eens voorgehad met een elektrische vervang-MINI van bij Monserez. 
Zeer onaangenaam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Krikkie zei:

Wist niet dat dat mogelijk was 🤣

Ik raad u aan om eens wat 'sportief' te gaan rijden met een snellere EV. Ik heb het ook al gehad :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Ik raad u aan om eens wat 'sportief' te gaan rijden met een snellere EV. Ik heb het ook al gehad :D 

Beetje zoals met de trein rijden dus :ninja: :D

Heb 15km sportief met een Tesla Y gereden, was misschien niet lang genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Daar zeg je iets!
Ook ooit eens voorgehad met een elektrische vervang-MINI van bij Monserez. 
Zeer onaangenaam. 

Dat is een kwestie van gewoon worden. Ik heb mij daar toch een jaar lang rot mee geamuseerd. De ideale sleeper om asociaal mee door het stadscentrum te zoemen zonder dat er iemand van opkijkt. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid