Ga naar inhoud

Porsche dilemma: 718 GT4 of 991.1 GT3


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

Stel je wil je eerste Porsche kopen, een GT product dan nog! Je budget is 100k maar manmaths gewijs krijg je dat gerekt naar 120k 🤑

2 wagens voor dat soort geld steken meteen de kop op als je autoscout afgaat;

de 718 GT4: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-718-gt4-clubsport-pccb-carbon-bose-camera-benzine-blauw-156afc32-cade-4087-9051-94a0b4119a44

Porsche 718 GT4 Clubsport / PCCB / Carbon / BOSE / Camera Blauw - 2

 

en de 991.1 GT3: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-991-1-gt3-carbon-pdk-18-way-benzine-wit-78c32df5-b4ce-470b-994f-3448f9c0eb0d

Porsche 991 .1 GT3 / Carbon / PDK / 18 Way Wit - 1


Welk kies jij? De oudere, krachtigere maar met gekende en potentiële hele kostelijke kwalen GT3 of de recentere mindere krachtige, zonder GT motor, GT4? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, flupke73 zei:

duusd keer liever een 981 Spyder in dat budget, of een 991.1 50th/GTS

Straf dat jij ook een 991.1 50th anniversary aanhaalt, daar heb ik gisteren ook nog naar gekeken. 🙂 

Past voor mij wel niet in hetgeen @Ice_Ken zoekt, daar hij toch iets meer hardcore zoekt precies? (GT4/GT3/...)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de GT4, de 991.1GT3 zou technisch minder zijn maar het zijn vooral de front led lichten die me erg storen op de 991.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

991.1 is niet manueel te krijgen dacht ik, dus bij mij is dat sowieso al een no go voor een funkrel.

Los daarvan ben ik fan van mid-engined racekrellen, dus sowieso de GT4 voor mij nog los van de boite. Als ik me niet vergis is de GT3 wel lichter en krachtiger, dus die zal meer oomph hebben. De vraag is alleen of de GT4 dan te traag is? Ik denk het niet 🙂 

Gewoon een 981 Spyder halen trouwens, die is ook in budget en volgens mij de beste porsche van de afgelopen 30 jaar in dat budget.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Als ik moet kiezen de GT4, maar zou liever een 997.2 GT3 zoeken met dat budget. 

I agree 😍IMG_2041.jpeg.e766f3251d959336c38207bbc883f325.jpegIMG_2043.jpeg.c1977838da907e4fb04a9ede2744b6ee.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is best wel wat lekkers te vinden van Porsche voor dat budget maar ik zoek wel iets wat redelijk blijft naar onderhoud toe en dus 20jaar oude 997's lijken mij daar misschien intensiever. 

Ik wil ook niet veel afgeven in straight line performance maar dat zal nog moeilijk blijken vrees ik, beleving is natuurlijk wel belangrijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Als ik moet kiezen de GT4, maar zou liever een 997.2 GT3 zoeken met dat budget. 

Of de 997.1

geen centrelock gezever

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ice_Ken zei:

 

Ik wil ook niet veel afgeven in straight line performance maar dat zal nog moeilijk blijken vrees ik, beleving is natuurlijk wel belangrijker.

Dan vooral niet vergeten dat vermogen veel trager komt dan met een turbo-motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Ik wil ook niet veel afgeven in straight line performance maar dat zal nog moeilijk blijken vrees ik, beleving is natuurlijk wel belangrijker.

Alles wat je bekijkt is atmo natuurlijk. De duw in de rug is er alleen bij hogere RPM's en als je van zo'n turbochipkraam komt voelt alles traag aan. Maar sensatie, speciaal gevoel, stuurgevoel en responsiviteit blijven veel langer interessant dan rechtdoorknallerij. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die GT3 met zijn smiley doet me onbewust denken aan Vitamitje van Suske&Wiske. Je verwacht op elk moment dat die gaat beginnen spreken.

On topic en naar onderhoudbudget toe wat je vernoemt,  hangt er ook vanaf wat je er exact mee van plan bent (racerij?).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, PJH zei:

Van een atmo GT3 naar een turbo Carrera T, ai ai ai

Maar wel een turbo met wat oomph bovenaan en ook manueel, dus dan toch al half goed naar uw normen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat budget en in mijn geval, any time. Misschien vloeken in de kerk op AM maar die hoogtoerige atmo's zeggen mij niks (meer).

Als het puur is om in te zetten op circuit wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar dat wordt hier niet gespecifieerd. Trouwens ook geen idee of dit een realistische of een wannabe-poll is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Fr79 zei:

Voor dat budget en in mijn geval, any time. Misschien vloeken in de kerk op AM maar die hoogtoerige atmo's zeggen mij niks (meer).

Als het puur is om in te zetten op circuit wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar dat wordt hier niet gespecifieerd. Trouwens ook geen idee of dit een realistische of een wannabe-poll is?

Vooral straat gebruik en paar trackdays per jaar, is realistisch ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget 100k wat kan gerokken worden naar 120k en het forum komt al af met auto's van +130k😄

Zelf stem ik  voor de GT4. ik vind die kwa looks wat mooier/ specialer en jonger dan de 991 GT3. 

992T rijdt naar het schijnt ook wel zeer leuk. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, toere zei:

Budget 100k wat kan gerokken worden naar 120k en het forum komt al af met auto's van +130k😄

Zelf stem ik  voor de GT4. ik vind die kwa looks wat mooier/ specialer en jonger dan de 991 GT3. 

992T rijdt naar het schijnt ook wel zeer leuk. 

 

 

Dat is altijd hé, altijd net boven budget shoppen. 120k+biv op een GT3/4 is ook 130k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar die van 130k moet ook nog BIV krijgen :lolz: 

In deze keuze voor mij zonder twijfel de GT4... Hoewel ik dan eerder zou kiezen voor een spyder van de nieuwe generatie, of zijn die merkelijk duurder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

991.1 GT3, alleen al voor de motor. Het motor geluid is van een andere orde dan de GT4. De GT4 manueel heeft ook heel lange versnellingen(er zijn wel oplossingen voor), toch wel een nadeel in mijn ogen voor straat gebruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid