Ga naar inhoud

Porsche dilemma: 718 GT4 of 991.1 GT3


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, PieterA zei:

Doe maar de 1e generatie GT4 met nog voldoende budget voor het ombouwen van de ratio's van de versnellingsbak. 

zo'n 981 gt4 is redelijk underpowered, dus nee die maakt geen kans. Budget voor mods kan er gaandeweg altijd komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ice_Ken zei:

zo'n 981 gt4 is redelijk underpowered, dus nee die maakt geen kans. Budget voor mods kan er gaandeweg altijd komen.

Ik denk wel dat dat opgelost is met een korte final drive

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Balleke zei:

Ik denk wel dat dat opgelost is met een korte final drive

Dat denk ik niet, pk/kg en nm/kg voel je altijd wel. Ik heb die ervaring al gehad op mijn golfje 2 GTI, die auto werd niet plots gigantisch veel sneller van een kortere versnellingsbak. Ja, het voelt beter en is wel wat sneller, maar het is niet alsof er plots 20% bijkomt gevoelsmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/9/2024 om 07:56, Ice_Ken zei:

Welk kies jij? De oudere, krachtigere maar met gekende en potentiële hele kostelijke kwalen GT3 of de recentere mindere krachtige, zonder GT motor, GT4? 

Tussen deze 2 zou ik voor de Cayman GT4 gaan, gewoon omdat ik een slecht gevoel heb mij de motorproblemen van de GT3.

Moest ik de vrije keuze hebben voor een GT van dat budget, dan zou ik voor een 718 Spyder gaan als eerste Porsche. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Simoni zei:

Ik zou altijd bang zijn van 991.1 GT3 motoren :ninja:

ja dat is ook mijn enige probleem met die wagen, en het feit dat er geen manuele beschikbaar is. Idealiter zou ik voor een 991.2 manueel gaan, maar dat moet je 30-40k extra meebrengen vrees ik.

31 minuten geleden, BMWMB zei:

Tussen deze 2 zou ik voor de Cayman GT4 gaan, gewoon omdat ik een slecht gevoel heb mij de motorproblemen van de GT3.

Moest ik de vrije keuze hebben voor een GT van dat budget, dan zou ik voor een 718 Spyder gaan als eerste Porsche. 

Ik weet niet of cabrio iets voor mij is. Ik begin stillekes aan ook al mijn haar te verliezen 😅 Ik mis wel mijn opendakje van mijn golf 2 gtd, dat stond praktisch altijd open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Balleke said:

Ik denk wel dat dat opgelost is met een korte final drive

Dat verandert weinig. Wat je wint in de ene versnelling verlies je in de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Power zou voor mij niet de grootste drijfveer zijn. Als je één van de reeds vernoemde keuzes traag vindt, dan moet je dringend gaan herbronnen imo. GT4 zou mij het meeste aanspreken.

Ik heb met beide geen ervaring, maar het lijkt me de auto waar je ook bij lagere snelheden genot uit haalt. De GT3 komt pas echt tot leven in de hoge toeren. Het is ook de aero die maakt dat ie plakt op de weg, maar dat ondervind je ook pas echt op circuit.

De GT4 is volgens mij geen rasechte GT auto, eerder een extreme cayman, die je in een breder spectrum kan gebruiken. Maar liever nog de spyder 🤤

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog liever zou ik er mijn eigen project van maken... Manuele C2 991.1 GTS zoeken, ducktail spoiler, iets agressievere diffusor, kuipstoelen, kw's of oem gt3 dempers, uitlaat ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een remorque/depanagewagen en trackdayauto kopen, naar wat ik lees zou hij de meeste kilometers op het circuit doen.  😚

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de Spyder voorstellen. Dat brengt voor mij net dat extra beetje beleving. Ga je volgens mij meer aan hebben het hele jaar door. 

Van de opties de GT4. Het compactere spreekt mij wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, -Fred- zei:

Power zou voor mij niet de grootste drijfveer zijn. Als je één van de reeds vernoemde keuzes traag vindt, dan moet je dringend gaan herbronnen imo. GT4 zou mij het meeste aanspreken.

Bwa, zoals steeds is referentiekader alles. Als je van een getunede M2 komt zal elke atmo auto wat trager aanvoelen, dat went uiteindelijk wel maar ik snap ook wel wat er wordt gezegd met “te traag”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Simoni zei:

Ik zou altijd bang zijn van 991.1 GT3 motoren :ninja:

Dat is toch met een heel lange garantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook veel liever een Spyder (981 nog liever dan 718), maar sowieso zou ik van een 991.1 GT3 af blijven omdat dat (1) altijd PDK is en ik zou zoiets absoluut met manuele boite willen en (2) ik die z'n motorkwaliteit niet vertrouw.
Dat laatste is misschien onterecht, wie weet zijn de oorzaken van de vele motorproblemen met die eerste 991 GT3's ondertussen helemaal opgelost en/of onder controle (ik weet het niet), maar indien niet: not with my money.
Ik geloof wel oprecht dat een 991 GT3 (liefst een .2 dan maar bon, budget is bepalend) nog een register snediger/rauwer/bruter is qua power. Anderzijds: middenmotor :inlove:

981 Spyder dus please! En als topless niet mag (in deze preutse maatschappij tsssk) dan een GT4 dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Martini Racing zei:

Dat is toch met een heel lange garantie?

Is dat ook voor de zoveelste eigenaar, die niet (meer) kan aantonen dat het onderhoud 100,1% zuiver Porsche is?

Iig: ben je vet mee, met garantie, als je (1) toch terecht moet blijven vrezen op een 'boem' en alle miserie die erbij komt én (2) dan nog de stress erbij krijgt welk puntje van non-Porsche-erigheid je onder je neus zal worden gewreven om de weigering van garantie achter te verschuilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Martini Racing zei:

Dat is toch met een heel lange garantie?

7 jaar na plaatsting van een nieuwe motor door Porsche. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij voor het plezier met een MX5, grappig hier wel dat men 981 GT4's en Spyders "traag" noemt... Een MX5 is "traag" maar koop je ook niet om te sprinten, in de bochten komt dat tot zijn recht.

Destijds een paar keer gereden en meegereden met de GT4 van een lid hier, ik vond dat toch een pottente auto. Ja al dat M2, M3, M4 turbogeweld voelt heel snel en dat is het ook, maar het gevoel, rijgedrag, wegligging en sound van een Porsche is toch iets veel specialer imho.

Die turbo dingen zijn waarschijnlijk heel leuk in sprintjes maar echt rijplezier doe je niet imho niet in een rechtelijn. Die GT4 op de binnenbanen in DE en Wallonie was mega, die auto is zeer potent en waarschijnlijk overtreft dat chassis het talent van de meeste onder ons.

Wat ik zou kopen is een Spyder.

Zelfs een 987, ja zelfs met dat kl*te dak🫣.

2011 Porsche Boxster | Throttlestop | Automotive and Motorcycle Consignment  Dealer

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Niko80 zei:

Ik rij voor het plezier met een MX5, grappig hier wel dat men 981 GT4's en Spyders "traag" noemt... Een MX5 is "traag" maar koop je ook niet om te sprinten, in de bochten komt dat tot zijn recht.

Destijds een paar keer gereden en meegereden met de GT4 van een lid hier, ik vond dat toch een pottente auto. Ja al dat M2, M3, M4 turbogeweld voelt heel snel en dat is het ook, maar het gevoel, rijgedrag, wegligging en sound van een Porsche is toch iets veel specialer imho.

Die turbo dingen zijn waarschijnlijk heel leuk in sprintjes maar echt rijplezier doe je niet imho niet in een rechtelijn. Die GT4 op de binnenbanen in DE en Wallonie was mega, die auto is zeer potent en waarschijnlijk overtreft dat chassis het talent van de meeste onder ons.

Wat ik zou kopen is een Spyder.

Zelfs een 987, ja zelfs met dat kl*te dak🫣.

 

Het één sluit het ander niet uit. Er zijn genoeg turbo's wagens die ook een degelijk wegligging hebben, niet zoals een Porsche vermoed ik(geen ervaring mee) maar de rondetijden liggen dicht tegen mekaar dus ik schat het verschil niet enorm in. De M2 is gewoon spectaculair om mee te rijden, en ik vrees dat een Porsche daarna misschien nogal steriel zal aanvoelen. 

Bon ja, er zit maar 1 ding op en dat is gaan testrijden met één en ander zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid