PieterA 906 Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Doe maar de 1e generatie GT4 met nog voldoende budget voor het ombouwen van de ratio's van de versnellingsbak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 5.132 Geplaatst: 4 september Auteur Delen Geplaatst: 4 september 32 minuten geleden, PieterA zei: Doe maar de 1e generatie GT4 met nog voldoende budget voor het ombouwen van de ratio's van de versnellingsbak. zo'n 981 gt4 is redelijk underpowered, dus nee die maakt geen kans. Budget voor mods kan er gaandeweg altijd komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.941 Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september 6 minuten geleden, Ice_Ken zei: zo'n 981 gt4 is redelijk underpowered Hier: https://gocar.be/fr/voitures/x/x/x/id/4321083?utm_source=leparking&utm_medium=aggregator&utm_campaign=conversions Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 5.132 Geplaatst: 4 september Auteur Delen Geplaatst: 4 september Zojuist, PJH zei: Hier: https://gocar.be/fr/voitures/x/x/x/id/4321083?utm_source=leparking&utm_medium=aggregator&utm_campaign=conversions Nee dank u. Te extreem voor wat ik zoek en te engels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 390 Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september 1 uur terug, Ice_Ken zei: zo'n 981 gt4 is redelijk underpowered, dus nee die maakt geen kans. Budget voor mods kan er gaandeweg altijd komen. Ik denk wel dat dat opgelost is met een korte final drive Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 5.132 Geplaatst: 4 september Auteur Delen Geplaatst: 4 september 14 minuten geleden, Balleke zei: Ik denk wel dat dat opgelost is met een korte final drive Dat denk ik niet, pk/kg en nm/kg voel je altijd wel. Ik heb die ervaring al gehad op mijn golfje 2 GTI, die auto werd niet plots gigantisch veel sneller van een kortere versnellingsbak. Ja, het voelt beter en is wel wat sneller, maar het is niet alsof er plots 20% bijkomt gevoelsmatig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.941 Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september https://www.tpcracing.com/product/981-cayman-boxster-turbo-kit/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 202 Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Sowieso 991. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.189 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Op 4/9/2024 om 07:56, Ice_Ken zei: Welk kies jij? De oudere, krachtigere maar met gekende en potentiële hele kostelijke kwalen GT3 of de recentere mindere krachtige, zonder GT motor, GT4? Tussen deze 2 zou ik voor de Cayman GT4 gaan, gewoon omdat ik een slecht gevoel heb mij de motorproblemen van de GT3. Moest ik de vrije keuze hebben voor een GT van dat budget, dan zou ik voor een 718 Spyder gaan als eerste Porsche. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.610 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Ik zou altijd bang zijn van 991.1 GT3 motoren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 5.132 Geplaatst: 5 september Auteur Delen Geplaatst: 5 september 22 minuten geleden, Simoni zei: Ik zou altijd bang zijn van 991.1 GT3 motoren ja dat is ook mijn enige probleem met die wagen, en het feit dat er geen manuele beschikbaar is. Idealiter zou ik voor een 991.2 manueel gaan, maar dat moet je 30-40k extra meebrengen vrees ik. 31 minuten geleden, BMWMB zei: Tussen deze 2 zou ik voor de Cayman GT4 gaan, gewoon omdat ik een slecht gevoel heb mij de motorproblemen van de GT3. Moest ik de vrije keuze hebben voor een GT van dat budget, dan zou ik voor een 718 Spyder gaan als eerste Porsche. Ik weet niet of cabrio iets voor mij is. Ik begin stillekes aan ook al mijn haar te verliezen Ik mis wel mijn opendakje van mijn golf 2 gtd, dat stond praktisch altijd open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september 21 hours ago, Balleke said: Ik denk wel dat dat opgelost is met een korte final drive Dat verandert weinig. Wat je wint in de ene versnelling verlies je in de andere. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 617 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Power zou voor mij niet de grootste drijfveer zijn. Als je één van de reeds vernoemde keuzes traag vindt, dan moet je dringend gaan herbronnen imo. GT4 zou mij het meeste aanspreken. Ik heb met beide geen ervaring, maar het lijkt me de auto waar je ook bij lagere snelheden genot uit haalt. De GT3 komt pas echt tot leven in de hoge toeren. Het is ook de aero die maakt dat ie plakt op de weg, maar dat ondervind je ook pas echt op circuit. De GT4 is volgens mij geen rasechte GT auto, eerder een extreme cayman, die je in een breder spectrum kan gebruiken. Maar liever nog de spyder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 617 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Nog liever zou ik er mijn eigen project van maken... Manuele C2 991.1 GTS zoeken, ducktail spoiler, iets agressievere diffusor, kuipstoelen, kw's of oem gt3 dempers, uitlaat ... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.648 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Ik zou gewoon een remorque/depanagewagen en trackdayauto kopen, naar wat ik lees zou hij de meeste kilometers op het circuit doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 5.058 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Ik volg de Spyder voorstellen. Dat brengt voor mij net dat extra beetje beleving. Ga je volgens mij meer aan hebben het hele jaar door. Van de opties de GT4. Het compactere spreekt mij wel aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.802 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september 3 uren geleden, -Fred- zei: Power zou voor mij niet de grootste drijfveer zijn. Als je één van de reeds vernoemde keuzes traag vindt, dan moet je dringend gaan herbronnen imo. GT4 zou mij het meeste aanspreken. Bwa, zoals steeds is referentiekader alles. Als je van een getunede M2 komt zal elke atmo auto wat trager aanvoelen, dat went uiteindelijk wel maar ik snap ook wel wat er wordt gezegd met “te traag”. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.559 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september 7 uren geleden, Simoni zei: Ik zou altijd bang zijn van 991.1 GT3 motoren Dat is toch met een heel lange garantie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september Voor mij ook veel liever een Spyder (981 nog liever dan 718), maar sowieso zou ik van een 991.1 GT3 af blijven omdat dat (1) altijd PDK is en ik zou zoiets absoluut met manuele boite willen en (2) ik die z'n motorkwaliteit niet vertrouw. Dat laatste is misschien onterecht, wie weet zijn de oorzaken van de vele motorproblemen met die eerste 991 GT3's ondertussen helemaal opgelost en/of onder controle (ik weet het niet), maar indien niet: not with my money. Ik geloof wel oprecht dat een 991 GT3 (liefst een .2 dan maar bon, budget is bepalend) nog een register snediger/rauwer/bruter is qua power. Anderzijds: middenmotor 981 Spyder dus please! En als topless niet mag (in deze preutse maatschappij tsssk) dan een GT4 dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september 3 minuten geleden, Martini Racing zei: Dat is toch met een heel lange garantie? Is dat ook voor de zoveelste eigenaar, die niet (meer) kan aantonen dat het onderhoud 100,1% zuiver Porsche is? Iig: ben je vet mee, met garantie, als je (1) toch terecht moet blijven vrezen op een 'boem' en alle miserie die erbij komt én (2) dan nog de stress erbij krijgt welk puntje van non-Porsche-erigheid je onder je neus zal worden gewreven om de weigering van garantie achter te verschuilen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.383 Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september @Jeltovic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 65 Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september 13 uren geleden, Martini Racing zei: Dat is toch met een heel lange garantie? 7 jaar na plaatsting van een nieuwe motor door Porsche. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.997 Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Ik rij voor het plezier met een MX5, grappig hier wel dat men 981 GT4's en Spyders "traag" noemt... Een MX5 is "traag" maar koop je ook niet om te sprinten, in de bochten komt dat tot zijn recht. Destijds een paar keer gereden en meegereden met de GT4 van een lid hier, ik vond dat toch een pottente auto. Ja al dat M2, M3, M4 turbogeweld voelt heel snel en dat is het ook, maar het gevoel, rijgedrag, wegligging en sound van een Porsche is toch iets veel specialer imho. Die turbo dingen zijn waarschijnlijk heel leuk in sprintjes maar echt rijplezier doe je niet imho niet in een rechtelijn. Die GT4 op de binnenbanen in DE en Wallonie was mega, die auto is zeer potent en waarschijnlijk overtreft dat chassis het talent van de meeste onder ons. Wat ik zou kopen is een Spyder. Zelfs een 987, ja zelfs met dat kl*te dak. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 5.132 Geplaatst: 6 september Auteur Delen Geplaatst: 6 september 1 uur terug, Niko80 zei: Ik rij voor het plezier met een MX5, grappig hier wel dat men 981 GT4's en Spyders "traag" noemt... Een MX5 is "traag" maar koop je ook niet om te sprinten, in de bochten komt dat tot zijn recht. Destijds een paar keer gereden en meegereden met de GT4 van een lid hier, ik vond dat toch een pottente auto. Ja al dat M2, M3, M4 turbogeweld voelt heel snel en dat is het ook, maar het gevoel, rijgedrag, wegligging en sound van een Porsche is toch iets veel specialer imho. Die turbo dingen zijn waarschijnlijk heel leuk in sprintjes maar echt rijplezier doe je niet imho niet in een rechtelijn. Die GT4 op de binnenbanen in DE en Wallonie was mega, die auto is zeer potent en waarschijnlijk overtreft dat chassis het talent van de meeste onder ons. Wat ik zou kopen is een Spyder. Zelfs een 987, ja zelfs met dat kl*te dak. Het één sluit het ander niet uit. Er zijn genoeg turbo's wagens die ook een degelijk wegligging hebben, niet zoals een Porsche vermoed ik(geen ervaring mee) maar de rondetijden liggen dicht tegen mekaar dus ik schat het verschil niet enorm in. De M2 is gewoon spectaculair om mee te rijden, en ik vrees dat een Porsche daarna misschien nogal steriel zal aanvoelen. Bon ja, er zit maar 1 ding op en dat is gaan testrijden met één en ander zeker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Als je hard wil optrekken is een EV ook altijd een optie 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.