Ga naar inhoud

Porsche dilemma: 718 GT4 of 991.1 GT3


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je hard wil optrekken is een EV ook altijd een optie :ninja:

heb ik al, ik vind dat eigelijk niet fijn in een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Het één sluit het ander niet uit. Er zijn genoeg turbo's wagens die ook een degelijk wegligging hebben, niet zoals een Porsche vermoed ik(geen ervaring mee) maar de rondetijden liggen dicht tegen mekaar dus ik schat het verschil niet enorm in. De M2 is gewoon spectaculair om mee te rijden, en ik vrees dat een Porsche daarna misschien nogal steriel zal aanvoelen. 

Bon ja, er zit maar 1 ding op en dat is gaan testrijden met één en ander zeker.

Porsche voelt gewoon anders, hier is nog iemand die zijn M4 verkocht heeft en een GT4 in de plaats. Denk niet dat die zich dat beklaagt.

 

Ik spreek niet over een 914 of een 924 hé. 

 

Onlangs nog op YT gezien, van een getunde 340i (wat veel pk's maakt, ja is geen M product kwa chassis) naar een 997 Carrera S, de mens loopt zot van die Porsche. Vond het de beste move die hij kon maken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Ice_Ken zei:

heb ik al, ik vind dat eigelijk niet fijn in een EV.

Amen! Voor er hier weer de zoveelste  discussie begint over EV's 😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Niko80 zei:

Porsche voelt gewoon anders, hier is nog iemand die zijn M4 verkocht heeft en een GT4 in de plaats. Denk niet dat die zich dat beklaagt.

 

Ik spreek niet over een 914 of een 924 hé. 

 

Onlangs nog op YT gezien, van een getunde 340i (wat veel pk's maakt, ja is geen M product kwa chassis) naar een 997 Carrera S, de mens loopt zot van die Porsche. Vond het de beste move die hij kon maken.

 

 

 

Je beschrijft @dragonfly (M4 > GT4) en @bt. (340i > 997 Carrera S)

Die eerste moest weinig hebben van de platte atmo toen @flupke73 hem ermee liet rijden. Maar heeft er uiteindelijk wel eentje gekocht 🙂 

Die tweede mist in de daily 997 volgens mij de turbo punch wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ice_Ken zei:

De M2 is gewoon spectaculair om mee te rijden, en ik vrees dat een Porsche daarna misschien nogal steriel zal aanvoelen. 

Vreemde redenering want als er nu iets steriel aanvoelt dan is het toch het moderne M-spul. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, msxx zei:

Je beschrijft @dragonfly (M4 > GT4) en @bt. (340i > 997 Carrera S)

Die eerste moest weinig hebben van de platte atmo toen @flupke73 hem ermee liet rijden. Maar heeft er uiteindelijk wel eentje gekocht 🙂 

Die tweede mist in de daily 997 volgens mij de turbo punch wel....

Ik ben van M3 F80 naar 992 2S gegaan en daar miste ik niets, logisch want van turbo naar turbo :lolz:

Maar nu van 992 2S naar 992 GT3 is toch een stap vooruit... Ja in naakte cijfers zal dat allemaal niet veel maken, maar door de manier waarop (manueel, hoger in toeren, geluid,...) voelt de GT3 een pak bruter/sneller. 

En iets waar ik initieel vrees voor had, dat je daarmee niet zo comfortabel vlot kon rondcruisen zonder constant in hoge toeren te moeten zitten roeren is gebleken onterect. Je rijdt met dat ding in 3de alles wat je moet doen in 'normaal vlot' verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Maar heeft er uiteindelijk wel eentje gekocht 🙂

Ander model wel die wat sneller is 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

GT4 of Spyder voor mij!

5 uren geleden, Niko80 zei:

Zelfs een 987, ja zelfs met dat kl*te dak🫣.

Waarom kijk ik altijd naar dit model op mobile.de ... Ooit!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PieterA zei:

Vreemde redenering want als er nu iets steriel aanvoelt dan is het toch het moderne M-spul. 

ding is bijlange niet standaard, verandert de zaken wel heel wat.

 

2 uren geleden, toere zei:

Staat een knappe Porsche Spyder te koop voor uw budget  bij: tromgeroffel...

 

AE-Cars😀

Oh boy🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Ice_Ken zei:

ding is bijlange niet standaard, verandert de zaken wel heel wat.

 

Oh boy🤨

Due tell 🤷🏻‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, toere zei:

Niet mooi?🤔

Jawel, jawel...al is mijn voorkeur toch wel een kleurke ipv grijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2024 om 12:30, Niko80 zei:

Porsche voelt gewoon anders, hier is nog iemand die zijn M4 verkocht heeft en een GT4 in de plaats. Denk niet dat die zich dat beklaagt.

 

De juiste auto&motor op een bepaald traject: dat is toch veel bepalender dan de cijfertjes, een Yaris GR in Vlaams Brabant is matig boeiend, maar tussen mijn dorpje in de valei en het ski-gebiedje op de berg is dat hilarisch leuk sturend

GT4 of MX-5 in Schotland; je gaat echt geen 5% meer plezier hebben met 150pk meer: daar zit zo’n ‘flow’ in de wegen dat het chassis alles bepalend is

IMG_4573.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2024 om 13:27, msxx zei:

Je beschrijft @dragonfly (M4 > GT4) en @bt. (340i > 997 Carrera S)

Die eerste moest weinig hebben van de platte atmo toen @flupke73 hem ermee liet rijden. Maar heeft er uiteindelijk wel eentje gekocht 🙂 

Die tweede mist in de daily 997 volgens mij de turbo punch wel....

Pas op ik ben ooit bestraft door de eerst genoemde omdat ik uit dat lijstje iemand benoemde met zijn auto🫣.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, flupke73 zei:

De juiste auto&motor op een bepaald traject: dat is toch veel bepalender dan de cijfertjes, een Yaris GR in Vlaams Brabant is matig boeiend, maar tussen mijn dorpje in de valei en het ski-gebiedje op de berg is dat hilarisch leuk sturend

GT4 of MX-5 in Schotland; je gaat echt geen 5% meer plezier hebben met 150pk meer: daar zit zo’n ‘flow’ in de wegen dat het chassis alles bepalend is

IMG_4573.jpeg

Exact mijn punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2024 om 13:27, msxx zei:

Je beschrijft @dragonfly (M4 > GT4) en @bt. (340i > 997 Carrera S)

Die eerste moest weinig hebben van de platte atmo toen @flupke73 hem ermee liet rijden. Maar heeft er uiteindelijk wel eentje gekocht 🙂 

Die tweede mist in de daily 997 volgens mij de turbo punch wel....

Affirmatief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid