Ga naar inhoud

Audi A6 e-tron - BMW i5 - Polestar 4


Parsifal

Welke family EV cruiser  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies jij?

    • Audi A6 e-tron
    • BMW i5 Touring
    • Polestar 4 Performance
      0


Aanbevolen berichten

Stel... Je bent op zoek naar een fiscaal interessante electrische gezinswagen die je op de zaak kan zetten.

Budget is ongeveer 70k exclusief BTW... Welke zou jouw voorkeur uitdragen.

Belangrijkste zaken

- 3 kinderen comfortabel op de achterbank

- Koffer die groot genoeg is voor een zomervakantie zonder dakkoffer

- Range van minimaal 500km

 

Kandidaat 1: Audi A6 e-tron S-line

Opties:  pack business, S-line interieur + exterieur en een mooie velg

Aandrijving: 100kWh batterij - 376pk - 705km range

Prijs: 87.000 euro incl. BTW

image.thumb.png.28eb31f81af3e0cd2e7506aa9f3e4206.png

image.thumb.png.2610ad06367d0af7b48114266811428e.png

 

Kandidaat 2: BMW i5 eDrive 40 Touring

 

Opties:  M-pack, Tansanit blau (individual kleur), professional pack, chrome exterieur en 20 inch velgen, harman kardon 

Aandrijving: 81,5kWh batterij - 340pk - 540km range

Prijs: 86.395 euro incl. BTW

image.thumb.png.807ce70ba644eac1f640b5c21c126b1e.png

image.thumb.png.6865c57cc30f79b9b71abfca93e418c6.png

 

Kandidaat 3: Polestar 4 Long range dual motor performance

Opties:  Dual motor, Performance pack, Plus pack, Metaalkleur, Zijschorten in carosseriekleur

Aandrijving: 100kWh batterij - 544pk - 590km range

Prijs: 85.100 euro incl. BTW

image.thumb.png.08962d8a6ee1b4c742077bb522528ffc.png

image.thumb.png.d3b1f1b7c0c4c3b7b08419ed55af4479.png

image.thumb.png.89b927f8451e74f6e60ae5e0e62faeaa.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Waar haal je de range cijfers? Enkel WLTP? i5 is 540km in dat geval, for the sake of argument.

ah... Was het cijfer dat ik kreeg met die grotere velgen. Vandaar. Maar ik geloof je op je woord en pas het aan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je 'm persoonlijk maar niks vindt, zou ik ook de ID.7 Tourer (GTX) aan het lijstje durven toevoegen.
Zou weleens de ruimste van het kwartet kunnen zijn, en de reviews zijn heel positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic:

De Polestar valt af. Mooie wagen, absoluut. Maar mijn vrouw rijdt met een recente Volvo en die infotainment is kak. Keyless entry werkt helft van de tijd niet op de klinken, internet valt weg, GPS weet niet waar de wagen is, enz... Kan alleenstaand geval zijn, maar niet tevreden over.

Over de i5 hoef ik niets te zeggen, die heb zelf en daar ben ik - logisch - zeer tevreden over. Mist wel dingen die je in dit segment mag verwachten, zoals bv. massage en soft close. Maar daar laat je een wagen niet voor staan.

De A6 tenslotte heeft nog niets bewezen. De ID-kliek van VW heeft niet de beste track record voorlopig, maar dat kan uiteraard niets met de A6 te maken hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, JanC zei:

Tenzij je 'm persoonlijk maar niks vindt, zou ik ook de ID.7 Tourer (GTX) aan het lijstje durven toevoegen.
Zou weleens de ruimste van het kwartet kunnen zijn, en de reviews zijn heel positief.

Weet ik... Maar die is wel héél erg lelijk... :D  Maar dat is volledig persoonlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Dimitri zei:

De Polestar zijn koffer is toch een heel stuk kleiner als de vorige twee, of vergis ik me?

Iets kleiner, maar echt niet zo’n groot verschil hoor… bij de andere 2 kan je natuurlijk meer in de hoogte gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder me grondig ingelezen te hebben noch er zelf mee gereden te hebben (belangrijk!): de Audi.

  • Tenzij de cijfers niet kloppen, heeft die 't grootste rijbereik met een toch stevig verschil en dat zou zeker doorslaggevend zijn.
  • Secundo: (smaak is persoonlijk) beduidend mooier dan de BMW, zeker langs buiten, ook binnenin (en ik ben doorgaans geen liefhebber van Audi-interieurstijlen, evenmin van deze A6 e-tron).
  • Ook niet onbelangrijk: BMW is het VW van weleer geworden, daarmee bedoelende dat "iedereen" ermee rijdt en je ze op elke straathoek op elkaar gestapeld ziet staan. Ik rijd liever niet met iets waar "iedereen" mee rijdt.
  • De Polestar 4 vind ik van dead front nog wel knap, maar van zodra de achterkant nog maar een beetje in zicht komt (dus al van vóór je 'm pal in zij-aanzicht hebt) vind ik het maar een duffe blob.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van het uiterlijk zeg ik A6, maar niet helemaal overtuigd van het dashboard… afgelopen zomer in Zweden al een Polestar 4 zien rijden, het heeft wel iets met die gesloten achterzijde maar mist ten opzichte van de twee andere wat ‘klasse’.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij valt de Volvo af omwille van de looks en binnenin beetje Tesla vibe...

Kwa looks zou ik de A6 voor de I5 zetten, maar gevoelsmatig denk ik dat BMW iets beter zit in hun EV tech dan Audi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke keuze, de Polestar vind ik qua interieur echt ondermaats. Daar waar een Tesla, met eenzelfde "minimalistisch" interieur, nog zou kunnen goedmaken op technologisch vlak valt deze bij mij af.

Audi vs BMW. In 95% van de gevallen zou ik resoluut voor BMW kiezen, ben de vorige generaties interieurs van VAG zo beu gezien ... maar hier nog wel te pruimen. De, WLTP weliswaar, range is wel in dermate een groot verschil dat ik toch voor de A6 zou kiezen. Het feit dat ik de i5 echt maar een mottig ding vind helpt daar natuurlijk in :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de nieuwe A6 niet een redelijk klein koffertje voor z'n formaat?

Zou 'm eens IRL willen zien.

Bij een ID7 bv. valt het erg had op dat die hoger op z'n poten staat door de batterij.
Bij de A6 lijkt het ook zo te zijn.

Wat wel spijtig is, want met de GT e-tron hebben ze wel bewezen dat het kan, een lage en mooie EV maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, JanC said:

Deze is wel een twijfelgeval, vind ik, zit precies eerder tussen een grote hatchback en een break in...

Ze omschrijven het zelf als een SUV coupé, bij Polestar 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, kwiekie zei:

Verschillen ze veel in laadsnelheid?

De Audi heeft 800v... dus is qua laden wel een pak sneller dan de andere 2... Heb wel de laadcurves nog niet vergeleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is vooral: heb je dat allemaal nodig, die 100kWh batterij en super snel kunnen laden. Uiteraard is meer altijd beter, maar is het doorslaggevend in de keuze hier? Voor iemand die ganse dagen "de baan" doet is dat anders dan voor een kantoorwerke die 1 keer per jaar op vakantie gaat met de auto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

De vraag is vooral: heb je dat allemaal nodig, die 100kWh batterij en super snel kunnen laden. Uiteraard is meer altijd beter, maar is het doorslaggevend in de keuze hier? Voor iemand die ganse dagen "de baan" doet is dat anders dan voor een kantoorwerke die 1 keer per jaar op vakantie gaat met de auto.

Nodig niet nee... Maar de Audi is alleen te krijgen met een 100kWh batterij... zelfde met de Polestar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben, maar de kofferruimte van de A6 is zelfs iets kleiner dan die van de laatste A4...
Een mens zou toch meer verwachten op basis van dergelijke buitenafmetingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

De vraag is vooral: heb je dat allemaal nodig, die 100kWh batterij en super snel kunnen laden. Uiteraard is meer altijd beter, maar is het doorslaggevend in de keuze hier? Voor iemand die ganse dagen "de baan" doet is dat anders dan voor een kantoorwerke die 1 keer per jaar op vakantie gaat met de auto.

Voor mij is rijbereik niet langer een doorslaggevende factor, eens je in een bepaalde 'range' zit. 400km is veel aangenamer dan 300km, maar 600km heeft al niet veel meerwaarde tov 500km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid