Ga naar inhoud

Toyota GT 86


Svenio_g

Aanbevolen berichten

[quot=Autofans.be]Het atelier op de ontwikkelingsafdeling van Toyota moet zo ongeveer vol staan met FT-86 Concept cars want Toyota besloot om de officiële versie eindelijk bekend te maken. De productieversie krijgt de naam GT 86 mee en brengt de passie terug, aldus Toyota. Hij krijgt een 2.0 viercilinder boxermotor die samen met Subaru ontwikkeld werd. In de Toyota produceert dit blok 197 pk en 205 Nm. De wagen is 4,28 m lang en 1,29 m hoog. Hij krijgt een 53/47 gewichtsverdeling en een erg laag zwaartepunt (op slechts 475 mm hoogte). De overbrenging gebeurt door een zesversnellingsbak, optioneel wordt dat een automaat met zes verzetten die je met paddles achter het stuur kan bedienen. Dat stuur is overigens met zijn 365 mm diameter het kleinste ooit in een Toyota gemonteerd.

Wie zich afvraagt waar de naam GT 86 vandaan komt, leest er ons Vergeten Auto-artikel over de Toyota AE86 best eens op na. Daar haalde Toyota immers zijn inspiratie voor deze nieuwe GT 86.

Het volledige artikel vind je op Autofans.be

Toyota_GT_86_024.jpg

Toyota_GT_86_015.jpg

Toyota_GT_86_021.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Model op zich vind ik niet verkeerd en 200pk is ook goed maar 205nm koppel vind ik maar mager...

Ik vind hem zeer geslaagd. En gaat ongetwijfeld heel goed rijden ook. Alleen zoals je zegt, die 205Nm.. Hernemingen gaan voor geen meter gaan wss.. Max. koppel is er zelfs maar op 6600 toeren.. Een toerengeil blok dus, maar niet iedereen vindt dat leuk. En voor diegene die dat wel leuk vinden, gaat dat ding meer dan 10-11 liter zuipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe zonder spoiler is nog wel leuk. Dan nog aftermarket non-Lexus achterlichten erop en klaar.

Ben wel benieuwd hoe het rijdt, bandenmaat lijkt me niet al te vet, en dat is al een goed teken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

prachtige snuit, lelijke kont, te weinig pk

Subaru lijkt me the way to go, maar die zal nog een pak duurder zijn, terwijl deze al niet echt goedkoop is imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat trouwens met Jappen en hun gore digitale klokjes :lolz:

Thumb resize.

Van die klokjes zaten er in onze 20 jaar oude toyota 4-runner ook, en ik denk ik zowat elke toyota. Net zoals sommige andere details.

Interieur is dan ook al outdated voordat ie op de markt is, imo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

RWD natuurlijk. Wie zou dit anders op een forum als dit durven posten? :roll:

met Toyo..tatatata weet je natuurlijk nooit hé... celica is ook een FWD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan meestal de versies met een koffer te koop, ik vind die persoonlijk iets minder, maar dat is smaak uiteraard

Thumb resize.

En hoe mobile'en we voor zo'n bakken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid